۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین مراسم تشییع شهید مدافع‌حرم "حمید محمدرضایی" برگزار شد
کد خبر: ۳۳۴۳۷۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۲:۲۰ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور قزوین؛

مراسم تشییع شهید مدافع‌حرم "حمید محمدرضایی" برگزار شد

پس از گذشت ۴۶ ماه، پیکر مطهر سردار جانباز شهید مدافع‌حرم حمید محمدرضایی با حضور مسوولان و مردم شهیدپرور در قزوین تشییع شد.

مراسم تشییع شهید مدافع‌حرم "حمید محمدرضایی" برگزار شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ پس از گذشت 46 ماه، پیکر مطهر اولین شهید مدافع‌حرم استان قزوین سردار حمید محمدرضایی امروز(سه شنبه) با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواده‌های شهدا و ایثارگران از امامزاده اسماعیل(ع) به سمت گلزار شهدای شهر قزوین تشییع شد.

طی مسیر مراسم سینه‌زنی و مدیحه‌سرایی در شان اهل‌بیت‌(ع) و شهدا برگزار شد و مدعوین با ذکر «یا حسین یا حسین» و «یا زهرا یا زهرا» پیکر مطهر را به سمت گلزار شهدای شهر قزوین مشایعت کردند.

در این مراسم مسئولان استانی از جمله آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه‌‌ی شهر قزوین، عبدالمحمد زاهدی استاندار قزوین و داود محمدی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند.

همچنین منوچهر حبیبی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قزوین، غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین و جمعی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان از دیگر مسوولان حاضر در این مراسم بودند.

بعد از پایان مراسم، پیکر مطهر جانباز شهید محمدرضایی به زادگاهش جهت تشییع و خاکسپاری انتقال یافت.

مراسم تشییع و تدفین شهید یاد شده، چهارشنبه، 15 اسفند ماه، ساعت 14 در شهر شال و گرامیداشت سومین روز خاکسپاری این شهید بزرگوار، جمعه هفدهم اسفند ماه، ساعت 14 تا 16 در مسجد جامع این شهر برگزار می‌شود.

گفتنی است، شهید حمید محمدرضایی، یکم مهر ماه سال ۱۳۵۰، در شهر شال از توابع استان قزوین به دنیا آمد، سال ۱۳۶۸ ازدواج کرد و دارای ۲ پسر و یک دختر بود.

این شهید گرانقدر عضو رسمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود، ضمن حضور در عملیات‌های مختلف در طول دفاع مقدس، شهریور سال 13۹۰ برای مقابله با گروک تروریستی پژاک به مناطق غربی اعزام شد.

با آغاز بحران سوریه در سال ۱۳۹۱ به عنوان مستشار نظامی و مدافع حرم عازم سوریه شد، سال ۱۳۹۳ با سمت مسوول عملیات تیپ ۸۲ صاحب الامر(عج) استان قزوین و با درجه سرهنگ تمامی بازنشسته شد، اما مجدداً سال ۱۳۹۴ و داوطلبانه عازم سوریه شده و سرانجام ۲۴ فروردین سال ۱۳۹۴ در درگیری با تکفیری‌های داعش در سوریه مفقودالاثر شد.

پس از گذشت ۴ سال سرانجام پیکر مطهرش در اسفند سال۱۳۹۷ شناسایی و صبح امروز بر روی دستان مردم شهیدپرور قزوین تشییع شد.

همچنین برادر این شهید بزرگوار، شهید علی محمدرضایی یکم شهریور ۱۳۴۵، در روستای شال از توابع شهر بوئین‌زهرا به دنیا آمد و تا اول راهنمایی درس خواند.

این شهید گرانقدر به عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت، چهارم دی ۱۳۶۵، در ام‌الرصاص عراق بر اثر اصابت گلوله، شهید شد و اثری از پیکرش به دست نیامده بود که سال گذشته پیکر مطهرش تفحص و شناسایی و در گلزاردر گلزار شهدای شال تشییع و به خاک سپرده شد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان