۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین ۵۰۰برنامه در حوزه اوقات فراغت اجرا شد/ فعالیت ۳۵۰کانون مساجد در قزوین
کد خبر: ۳۳۴۳۵۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ساعت: ۱۲:۳۸ ↗ لینک کوتاه

مسئول دبیرخانه کانون‌های مساجد قزوین:

۵۰۰برنامه در حوزه اوقات فراغت اجرا شد/ فعالیت ۳۵۰کانون مساجد در قزوین

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان با اشاره به فعالیت ۳۵۰ کانون در قزوین گفت: در بحث اوقات فراغت ۱۲هزار نفر در برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی کانون‌های مساجد استان شرکت داشتند.

 ۵۰۰برنامه در حوزه اوقات فراغت اجرا شد/ فعالیت ۳۵۰کانون مساجد در قزوین
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ حجت الاسلام علی رمضانی در نشست خبری که ظهر امروز(دوشنبه) در سالن جلسات اداره‌کل ارشاد استان برگزار شد، اظهار کرد: تلاش کانون فرهنگی و هنری مساجد این است که فعالیت‌های هنری برنامه‌ریزی شده در کانون‌ها متفاوت از سایر نهادهای فرهنگی و آمیخته با هنر باشد؛ البته هنری که در تضاد با مساجد نباشد.

وی افزود: کانون فرهنگی هنری مساجد قلب تپنده مساجد هستند؛ لذا این نهاد باتوجه به اهمیت انجام کارهای زیربنایی در حوزه تعلیم و تربیت، برای شناسایی افراد نخبه و تربیت افراد متدین تلاش می‌کند.

مسجد محور تربیت نسل انقلابی است
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین تصریح کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار ما قرار دارد لذا با تقویت باورهای دینی از طریق آموزش نیروهای فعال در کانون‌ها مروجین فرهنگ اسلام باشند.

وی عنوان کرد: معتقدم مسجد محور تربیت نسل انقلابی است و برنامه‌های مسجد موجب خنثی شدن توطئه‌های دشمن می‌شود.

رمضانی بیان کرد: امروز مهمترین وظیفه مساجد و ائمه جماعت و کانون‌های مساجد حفظ امید برای مردم است لذا باید تلاش کنیم مدیریت در مساجد جدی گرفته شود؛ زیرا مساجد بار هدایت فرهنگی جامعه را برعهده دارد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب و باتوجه به بیانیه گام دوم انقلاب، فصل جدیدی در روند برنامه‌های کانون مساجد با توجه به فرامین رهبری با نگاه امیدوارانه و با بهره‌مندی از ظرفیت جوانان ایجاد شود.

ثبت نام ۲۷۵۳۶ نفر در سامانه سجا
این مسئول تصریح کرد: با وجود فشارهای اقتصادی اقدامات مطلوبی در مساجد انجام شده است به طوریکه اکنون ۳۵۰ کانون فرهنگی هنری در سطح استان وجود دارد که در یکسال گذشته در فضای مجازی حضور موثر داشته اند.

وی با اشاره به ثبت نام ۲۷۵۳۶ نفر در سامانه سجا اضافه کرد: ۳۲۸ کانون در سامانه سجا ثبت شده است که مجموعه تعداد اعضای برادران ۱۴۷۹۰ و تعداد خواهران ۱۲۴۳۵ نفر است.

رمضانی عنوان کرد: باید در فضای مجازی به سوی ساماندهی و تغذیه فکری پیش رویم زیرا با جدی گرفتن مدیریت کانون دیگر دغدغه شبیخون فرهنگی دشمن را نخواهیم داشت.

بالغ بر ۲۰۰ کانون در بحث اوقات فراغت حضور فعالی داشتند
مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بیان کرد: در بحث اوقات فراغت ۱۲ هزار نفر شرکت کردند و ۴۰ عنوان برنامه در مجموعه فرهنگی کانون مساجد اجرا شد؛ همچنین اجرای ۲۵۰ برنامه ورزشی، ۵۰۰ برنامه فرهنگی و برگزاری اردوهای درون استانی و برون استانی از دیگر برنامه‌هاست.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۲۰۰ کانون در بحث اوقات فراغت حضور فعالی داشتند، گفت: آموزش خبرنگار مسجد یکی از برنامه‌ها است که در این راستا تربیت ۴۰ خبرنگار در ۴۰ مسجد در فاز اول اجرا شد و فازهای بعدی در سال آتی با بهره‌مندی از اساتید استانی آموزش می‌بینند تا اخبار مساجد را به همگان منتقل کنند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قزوین بیان کرد: در راستای اجرای طرح کتابخوانی هر هفته روزهای شنبه امام جماعت مسجد کتابی را به نمازگزاران معرفی می‌کنند.

تبلیغات رسانه‌ای در حوزه قرآن بسیار ضعیف است
رمضانی با بیان اینکه بالغ بر ۱۱۰ کتابخانه در کانون مساجد وجود دارد، گفت: در هفته کتاب مسابقه کتابخوانی در فضای مجازی برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد همچنین طرح مسجد کتاب خانواده برای ترویج کتابخوانی اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات رسانه‌ای در حوزه قرآن بسیار ضعیف است، عنوان کرد: کانون‌های مساجد در سال جاری فعالیت‌های قرآنی زیادی را اجرا کرده که از جمله آن برگزاری سیزدهمین جشنواره قرآنی با عنوان مدهامتان با شرکت ۶۳۲ نفر، جمع خوانی سوره فجر در ایام دهه فجر، طرح تفسیر کوتاه با میزبانی مسجد جوادالائمه، اجرای طرح مفاهیم قرآن و اجرای طرح ۱۴۵۲ با شرکت ۷۶۰ نفر است.

وی در پایان گفت: امروز مساجد پیشتاز در اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری و کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند و اگر چرخه مدیریتی مساجد هدایت شود خیلی از مشکلات و بد اخلاقی‌های موجود در جامعه کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/۷۰۰۳



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان