۲۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۰ سه‌شنبه

صبح قزوین پرونده تخلفات میراث فرهنگی قزوین در مرحله کارشناسی است
کد خبر: ۳۳۴۳۳۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۷/۱۲/۱۳ ساعت: ۸:۳۲ ↗ لینک کوتاه

دادستان قزوین:

پرونده تخلفات میراث فرهنگی قزوین در مرحله کارشناسی است

دادستان قزوین گفت: پرونده تخلفات میراث فرهنگی قزوین در نیمه راه کارشناسی است تا به دادسرا منتقل شود.

پرونده تخلفات میراث فرهنگی قزوین در مرحله کارشناسی است
به گزارش سرویس فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ احمد قاسمی درباره پرونده میراث فرهنگی استان قزوین، اظهار کرد: در این پرونده متهمان متعدد و پروژه‌های مختلفی وجود دارد که در سطح استان پراکنده‌اند.

وی افزود: برآوردی که در این پرونده شده بحث واگذاری این پروژه‌ها جهت مرمت و بازسازی و بهره‌برداری است.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: در هر سه زمینه، چه بحث واگذاری به افراد جهت بهره‌برداری و چه مرمت و بازسازی پروژه‌ها نیز موضوع باید توسط کارشناسان دادگستری مورد ارزیابی قرار گیرد.

این مسئول عنوان کرد: هیئت سه نفره کارشناسی تشکیل شده که به طور جدی پیگیر هستند و بعد از وصول این نظریه کارشناسی، پرونده تکمیل و به دادگاه ارسال می‌شود.

وی درمورد وضعیت اماکن تاریخی پلمپ شده، اظهار کرد: استان قزوین قطب گردشگری است و از حیث آثار تاریخی در رده بالای کشوری قرار دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین افزود: ما نمی‌خواهیم استان را از این ظرفیت‌ها محروم کنیم و در همان اوایل تشکیل پرونده مکاتباتی با سرپرست قبلی و جدید میراث فرهنگی شده است.

اماکن تاریخی به طور موقت بازگشایی می‌شود
قاسمی ادامه داد: از نظر ما هیچ مشکلی برای افتتاح این پروژه‌ها وجود ندارد، فقط باید موضوعات قانونی آن رعایت شود و واگذاری‌هایی که صورت می‌گیرد باید قانونی و کارشناسی شده باشد.

این مسئول بیان کرد: طبق پیگیری که در چند روز گذشته داشتم؛ سرپرست میراث فرهنگی در حال رای زنی با سازمان میراث فرهنگی است تا به طور موقت این اماکن به روی گردشگران باز شود و میهمانان نوروزی از آن بازدید کنند.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین تاکید کرد: از نظر ما بازگشایی این اماکن مشکلی ندارد به شرط اینکه ضوابط قانونی در واگذاری رعایت شود و این موضوع را هم به صورت کتبی به سازمان میراث فرهنگی اعلام کردیم.

وی درمورد زمان اتمام رسیدگی به پرونده میراث فرهنگی گفت: وقتی پروژه‌ها مختلف باشد طبیعتا کارشناسان باید جزئیات این پروژه‌ها را بازدید و بررسی کنند تا نظر کارشناسی را ارائه کنند.

قاسمی بیان کرد: نیمه راه کارشناسی پرونده طی شده است و ما روزانه پرونده را رصد می‌کنیم که انجام شود.

دادستان قزوین تصریح کرد: به محض اینکه نظر کارشناسی وارد شود، پرونده در مرحله دادسرا به تکمیل تحقیقات خواهد رسید.
انتهای پیام/2002

منبع: شاخص نیوز

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان