۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین گفت‌وگو و تعامل با انگلستان برای از سرگیری فعالیت کنسولی
کد خبر: ۲۸۵۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

گفت‌وگو و تعامل با انگلستان برای از سرگیری فعالیت کنسولی

معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه گفت: ‌در حال تعامل با انگلستان هستیم تا فعالیت کنسولی از سر گرفته شود.

گفت‌وگو و تعامل با انگلستان برای از سرگیری فعالیت کنسولی
به گزارش صبح قزوین به نقل از فارس، حسن قشقاوی معاون کنسولی مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور وزارت امور خارجه کشورمان در مراسم افتتاح ساختمان جدید کنسولی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس، درباره تعیین حافظ منافع ایران و کانادا خاطرنشان کرد: چنین تفاهمی با کانادا صورت نگرفته است و با انگلستان در حال تعامل و گفت‌وگو هستیم تا فعالیت کنسولی از سر گرفته شود.
وی اضافه کرد: با همت همکاران در معاونت کنسولی، بیش از 80 تا 90 درصد از درخواست‌های ارباب‌ رجوع در ستاد رسیدگی به امور ایرانیان مقیم کانادا و انگلستان مورد رسیدگی قرار گرفته و انجام شده است.
قشقاوی اضافه کرد: شاید آن روزی که دولت‌های کانادا و انگلستان چنین اقدام غیرعاقلانه‌ای را در نقض حقوق شهروندی انجام دادند فکر نمی‌کردند که روزی با دستور وزیر امور خارجه ستادی تشکیل و 90 درصد مشکلات به لطف خدا حل شود.
معاون وزیر خارجه در ابتدا ضمن تبریک آغاز سال نو خاطرنشان کرد: بخش کنسولی وزارت خارجه، ویترین و پیشانی دستگاه دیپلماسی کشور است.
وی از وزیر امور خارجه که 4 بار از فرآیند تجهیز بخش کنسولی بازدید کرده قدردانی کرد.
ساختمان جدید کنسولی وزارت امور خارجه امروز با حضور علی‌اکبر صالحی وزیر امور خارجه و با حضور رامین مهمان‌پرست سخنگو، سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه، حسن قشقاوی معاون کنسولی، بهروز کمالوندی معاون اداری مالی و جمعی از مدیران و کارکنان این وزارتخانه افتتاح شد.
در حال حاضر ستاد مربوط به ایرانیان مقیم کانادا و انگلستان و بخش تأیید اسناد و مدارک در این محل مستقر شده و قرار است در آینده نزدیک بقیه ادارات کنسولی به این مکان منتقل شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان