۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین ۴۳۹ اثر در جشنواره قرآن و عترت استان قزوین شرکت کردند
کد خبر: ۲۷۲۶۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۶ ساعت: ۱۵:۳۳ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ارشاد قزوین:

۴۳۹ اثر در جشنواره قرآن و عترت استان قزوین شرکت کردند

مدیرکل ارشاد قزوین گفت: اولین هفته جشنواره قرآن و عترت استان قزوین در هشت رشته برگزار شد که در مجموع ۴۳۹ اثر برای داوری به این جشنواره ارسال شد.

۴۳۹ اثر در جشنواره قرآن و عترت استان قزوین شرکت کردند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اکبر اسکندری نژاد، مدیرکل ارشاد قزوین ظهر امروز(چهارشنبه) در اختتامیه اولین هفته جشنواره قرآن و عترت استان قزوین در سالن اجتماعات نمایشگاه بین المللی اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما این است چگونه سوژه‌های آثار هنری را انتخاب کنیم، در کشورهای توسعه یافته بر مبنای اولویت‌های اجتماعی جامعه و ذائقه مردم سوژه‌ها انتخاب می‌شود تا مخاطب لازم را جذب کنند.

وی با بیان اینکه مخاطب آفرینی تعیین کننده محصولات ماست، گفت: تولیدات فرهنگی باید خوراک لازم را برای مخاطبان فراهم کند؛ اما متاسفانه در جامعه ما این مسئله رخ نمی‌دهد.

این مسئول بیان کرد: وابستگی ما به دولت‌ها زمینه استقلال رسانه‌ها را کاهش داده است و رسانه‌ها باید به سمت خوداتکایی حرکت کرده تا مشتریان خود را جذب کنند.

وی با اشاره به اینکه فضای خودگردان تولید و مصرف باید ایجاد شود، عنوان کرد: در رشته‌های هنری در کل کشور شاهد کاهش بودجه‌ها هستیم و باید به سمتی برویم که اقتصاد هنر جدی گرفته شود.

اسکندری نژاد ابراز کرد: اولین هفته جشنواره قرآن و عترت استان قزوین در هشت رشته برگزار شد که در مجموع 439 اثر برای داوری به این جشنواره ارسال شد.

وی اعلام کرد: در حوزه خوشنویسی با 55 اثر، نمایش 15 اثر، جشنواره ادبی 110 اثر، رسانه و مطبوعات 115، صنایع دستی و چوبی و فلزی 14 اثر، هنرهای تجسمی 17 اثر، تصویرسازی و اسما حسنی 38 اثر، انجمن سینمای جوان 20 اثر در قالب فیلم و فیلمنامه و 65 عکس به دبیرخانه ارسال شده بود که پس از پایان داوری نتایج اعلام شد.

این مسئول در پایان گفت: رقابت بسیار خوبی رخ داد داوران حوزه های مختلف زحمت زیادی کشیدند و به عنوان یک ظرفیت جامعه هنری با ما تعامل داشتند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان