۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین شهدا در مسیر تحقق آرمان‌های الهی به شهادت رسیدند
کد خبر: ۲۷۲۵۴۷ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۲/۱۴ ساعت: ۱۴:۳۰ ↗ لینک کوتاه

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

شهدا در مسیر تحقق آرمان‌های الهی به شهادت رسیدند

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در مراسم گرامیداشت مادران گرانقدر شهدای جاویدالاثر گفت: شهدا در مسیر تحقق آرمان‌های الهی به شهادت رسیدند.

شهدا در مسیر تحقق آرمان‌های الهی به شهادت رسیدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین ظهر امروز(دوشنبه) در مراسم گرامیداشت مادران گرانقدر شهدای جاویدالاثر که در سالن اجتماعات دانشگاه فرهنگیان برگزار شد، اظهار کرد: قرآن در خصوص ویژگی‌های شهدا می‌فرماید آن‌ها کسانی بودند که نسبت به دینِ مردم احساس مسئولیت داشتند و آن‌ها را به تبعیت از پیغمبران (ص) و دین خدا تشویق می‌کردند.

وی با بیان اینکه شهدا بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوند، افزود: آرزوی شهدا در لحظه ورود به بهشت این است که دیگران آگاهی پیدا کننده خداوند چگونه شهدا را مورد آمرزش قرار می‌دهد و آن‌ها را از مکرمین قرار می‌دهد.

امام جمعه قزوین کرامت را بالاترین جایگاه معنوی برای انسان‌ها معرفی کرد که شهدا به آن دست می‌یابند و خاطرنشان کرد: مکرمین کسانی هستند که در بهشت مورد استقبال فرشتگان قرار می‌گیرند و این خود تأکیدی بر رستگاری و عظمت شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: حضرت محمد مصطفی (ص) پیغمبر همه اهل عالم، قرآن کتاب جهانیان و حضرت فاطمه (س) الگو زنان عالم هستند و امام زمان (عج) گسترش دهنده عدالت جهانی خواهند بود و همه این‌ها در راستای رسالت انبیاء (ع) است که شهدا دغدغه تحقق آن‌ها را داشتند و در این مسیر به شهادت رسیدند.

وی با تبریک روز زن به جایگاه والای حضرت فاطمه (س) و زن در اسلام اشاره و عنوان کرد: ائمه اطهار (ع) فرمودند حضرت مریم (س) سیده زنان عالم در زمانه و عصر خودشان هستند اما حضرت فاطمه (س) بزرگ‌ترین زنان عالم از اول تا آخر عالم و در قیامت هستند و سروری و سیادت حضرت انتها ندارد.

عابدینی اضافه کرد: اسلام برای مقام زن جایگاه والایی قائل است اما پیش از اسلام و در دوران جاهلیت زنان را زنده به گور می‌کردند و امروز هم شاهد جاهلیت مدرنی هستیم که با تسلیحات پیشرفته زنان و کودکان بسیاری را به خاک و خون می‌کشند.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند مردان از دامن زنان به معراج می‌روند و زنان می‌توانند غیرت و شجاعت را به فرزندان خود آموزش دهند تا رسالت دینی و الهی خود را به انجام برسانند که در دفاع مقدس به خوبی شاهد نقش ارزنده زنان در این عرصه بودیم.

وی ادامه داد: قرآن می‌گوید زن و مرد اگر تقوا پیشه کنند و مؤمن باشند به حیات طیبه می‌رسند و حیات طیبه یعنی زندگی به دنیای مادی خلاصه نمی‌شود و پس از آن انسان حیاطی معنوی و والا می‌یابد و با آن به سعادت می‌رسد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: شهدا همان کسانی هستند که حیات طیبه می‌یابند و خداوند تأکید می‌کنند که حق ندارید آن‌ها را مرده بنامید چرا که آن‌ها زنده هستند و این همان حیات طیبه‌ای است که شهدا به این جایگاه نائل می‌آیند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان