۲۵/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۷ شنبه

صبح قزوین آشنایی فرزندان ما با فرهنگ فاطمی ضروری است
کد خبر: ۲۷۱۳۷۰ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱۱/۱۲ ساعت: ۸:۱۰ ↗ لینک کوتاه

کارشناس امور مذهبی:

آشنایی فرزندان ما با فرهنگ فاطمی ضروری است

کارشناس امور مذهبی با اشاره به ضرورت آشنایی فرزندان با فرهنگ فاطمی گفت: فاطمه زهرا(س) تربیت یافته مکتب پیامبر اسلام بوده و بهترین و کامل‌ترین الگوی انسانیت است.

آشنایی فرزندان ما با فرهنگ فاطمی ضروری است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ مراسم سوگواری حضرت زهرا(س) با عنوان "زنان فاطمی" ویژه بانوان عصر روز گذشته(چهارشنبه) در حسینیه آستان مقدس امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.

فاطمه دهباشی کارشناس امور مذهبی در این مراسم اظهار کرد: تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر فرصت گرانبهایی است که باید از آن به شکل مناسبی برای انتقال فرهنگ فاطمی استفاده کرد.

وی با بیان اینکه آرامش و امنیت امروز کشور مرهون مجاهدت و فداکاری شهدا است؛ افزود: به منظور حفظ و صیانت از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب اسلامی باید ایثارگری شهدای دفاع مقدس و مدافعان حرم برای نسل جوان امروز تبیین شود.

این کارشناس مذهبی با اشاره به ابعاد زندگی سیاسی و اجتماعی حضرت زهرا(س) خاطرنشان کرد: فاطمه زهرا(س) تربیت یافته مکتب پیامبر اسلام بوده و بهترین و کامل‌ترین الگوی انسانیت است.

وی تصریح کرد: حضور فاطمه زهرا(س) در صحنه‌های سیاسی نشان می‌دهد که همه بانوان باید با الگو برداری از آن بانوی بزرگوار و با افزایش آگاهی و ارتقای سطح بینش سیاسی خود، همواره در صحنه‌‏هاى مختلف جامعه شرکت داشته باشند.

تاثیر شبکه‌های مجازی بر طلاق و جدایی زوجین
دهباشی با تاکید براینکه سیره و سبک زندگی حضرت زهرا(س) الگوی مناسبی برای همه مسلمانان است؛ تصریح کرد: باید شیوه و روش صحیح زندگی کردن را با مطالعه زندگی آن بانوی بزرگوار آموخته و در زندگی خویش پیاده کنیم. 

وی خاطرنشان کرد: امروزه با توجه به جذابیت‌های فضای مجازی، فرزندان ساعات زیادی از وقت خود را در این فضا می‌گذرانند و همین موضوع باعث نگرانی والدین شده است؛ این در حالی است که اطلاعات و دانش جوان امروزی نیز بیش از والدینش است؛ بنابراین والدین باید با علم روز آشنا شوند.

کارشناس امور مذهبی با اشاره به ضرورت آشنایی فرزندان با فرهنگ فاطمی عنوان کرد: زنان در زمان انقلاب و در حماسه هشت سال دفاع مقدس با فداکاری و صبر و استقامت، نقش تاثیرگذار و مهمی را ایفا کردند.

در ادامه این مراسم بتول جورابچی مدیرعامل موسسه سمن قانون گستران حمایت از حقوق خانواده با اشاره به معضلات و مشکلات ناشی از شیوه نادرست فضای مجازی گفت: متاسفانه امروز شاهد هستیم که فضای مجازی و تلگرام به ابزاری برای جدایی و فاصله بین اعضای خانواده تبدیل شده است؛ چراکه هرکدام از افراد دارای یک گوشی همراه بوده و از آن استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به تاثیر شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بر روابط اعضای خانواده افزود: استفاده نادرست از این ابزار، باعث از بین رفتن بسیاری از حریم‌ها در خانواده‌ها شده و حتی در مواردی منجر به بروز اختلافات و حتی طلاق بین زوجین و فروپاشی کانون خانواده شده است.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان