۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین شهید بابایی و همسرش تجلی ارزش‌های انسانی بودند
کد خبر: ۲۴۸۴۱۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۵ ساعت: ۱۳:۱۷ ↗ لینک کوتاه

واعظ قزوینی در مراسم سالگرد همسر شهید بابایی:

شهید بابایی و همسرش تجلی ارزش‌های انسانی بودند

واعظ قزوینی با بیان اینکه شهید بابایی و همسرش صدیقه حکمت تجلی ارزش‌های انسانی بودند، گفت: این عزیزان الگوهای بی‌نظیری هستند و قشرهای‌ مختلف مردم می‌توانند از سیره و منش آنها برای رسیدن به موفقیت الگوبرداری کنند.

شهید بابایی و همسرش تجلی ارزش‌های انسانی بودند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ؛ اولین سالروز وفات مرحومه صدیقه حکمت همسر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی شب گذشته(پنج شنبه) با حضور مسئولان و مردم شهیدپرور به ویژه خانواد‌ه‌های شهدا و ایثارگران در مسجد محمدرسول‌الله(ص) برگزار شد.

در این مراسم، حجت‌الاسلام سیاهپوش واعظ قزوینی گفت: باید ارزش‌های انسانی محور زندگی باشد زیرا خداوند اعمال انسان‌ها را براساس آن می‌سنجد و پاداش اعطا می‌کند.

وی با بیان اینکه قرآن‌کریم و اهل‌بیت(ع) زندگی صحیح را به انسان نشان می‌دهند، افزود: آحاد جامعه با تمسک به مضامین دینی می‌توانند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند.

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه شهید بابایی و همسرش صدیقه حکمت تجلی ارزش‌های انسانی بودند، گفت: این عزیزان الگوهای بی‌نظیری هستند و قشرهای‌ مختلف مردم می‌توانند از سیره و منش آنها برای رسیدن به موفقیت الگوبرداری کنند.

وی مفهوم حیات جز پیچیده ترین مفاهیم بشر دانست و گفت: برای حیات سه طبقه وجود دارد، حیات اول همان حیات مادی است و بر این حیات قوانین و غرایز حاکم است که وجود جانداران را مدیریت می‌کند.

این استاد اخلاق افزود: از ابتدای خلقت قرار بود همه چیز ثابت باشد و تخلفی در آن صورت نگرفته است، به عنوان مثال، جنین که در رحم مادر قرار می‌گیرد دوران تکامل خود را با نظم طی می‌کند.

وی ادامه داد: حیات دوم بشر حیات اجتماعی است، امام راحل دانشگاه را تاسیس کرد و از این دانشگاه برکت‌های فراوانی بوجود امد که یکی از آنها رشد حیات معنوی بشر بود.

سیاهپوش اضافه کرد: در حیات معنوی انسان به شکل دیگری زندگی می‌کند. محال است غرب بفهمد سعدی و حافظ چه می‌گویند این همان حیات معنوی است؛ شهید بالاترین انسان است ک دنیا را زیر پا می‌گذارد و این از خصلت های زندگی معنوی است.

وی افزود: ۱۲۴هزار پیامبر آمده اند که بگویند چگونه زندگی کن، همه اینها بخاطر پایه گذاری اخلاق است اخلاق از علم و ثروت و قدرت ارزش بیشتری دارد.

این واعظ قزوینی در پایان گفت: در روزهای آخر ماه شعبان درمورد ماه رمضان پیامبر سخنانی گفته است که همه این سخنان بخاطر اجرای اخلاق است؛ مسئله ای جز اخلاق خوب باعث نشد که شهید بابایی و صدیقه حکمت نامشان درخشان شود.

بعد از پایان این مراسم، مدعوین با حضور بر مزار مرحومه صدیقه حکمت همسر سرلشکر خلبان شهید عباس بابایی، یاد و خاطره‌ی ایشان را گرامی داشتند.

گفتنی است؛ مرحومه صدیقه حکمت در 28 سالگی همسرش شهید عباس بابایی را از دست داد و بعد از آن با یاد و نام شهید بابایی زندگی‌اش را با سه فرزندش ادامه داد.

شهید عباس بابایی سرلشکر خلبان و معاون عملیات نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از ۶۰ مأموریت جنگی موفق در 15 مرداد سال 66 بعد از انجام عملیات شناسایی یکی از مناطق جنگی به فیض شهادت نائل آمد.

شهید بابایی که در سال 1329 در قزوین تولد یافت در هنگام شهادت 37 سال داشت.
انتهای پیام/2004

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان