۲۴/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۶ جمعه

صبح قزوین ۱۴۰۰ مبلغ در ماه رمضان به مناطق مختلف قزوین اعزام می‌شوند
کد خبر: ۲۴۸۳۲۶ نویسنده: حجت‌الاسلام عباس نظری تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴ ساعت: ۱۳:۴۶ ↗ لینک کوتاه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان:

۱۴۰۰ مبلغ در ماه رمضان به مناطق مختلف قزوین اعزام می‌شوند

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان از اعزام ۱۴۰۰ مبلغ و مبلغه در ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف قزوین خبر داد.

۱۴۰۰ مبلغ در ماه رمضان به مناطق مختلف قزوین اعزام می‌شوند
حجت‌الاسلام عباس نظری در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، با اشاره به برکات ماه مبارک رمضان اظهار کرد: در نظام آفرینش برخی از مکان‌ها و زمان‌ها دارای جایگاه ویژه‌ای است که ماه مبارک رمضان از جمله این ماه‌هاست که در بین 12 ماه قمری هیچ ماهی به اندازه این ماه دارای فضیلت نیست.

وی افزود: رمضان، ماه میهمانی خداست و خداوند متعال برای روزه‌داران این ماه، انواع غذای معنوی شامل دعا، تلاوت قرآن کریم، اطعام و احسان را مهیا کرده است.

معاون فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به فضیلت‌های ماه رمضان خاطرنشان کرد: این ماه دارای آثار روحی و معنوی فراوانی است به طوریکه همه اعمال روزه‌داران، نظیر خوابيدن و نفس کشيدن داراي اجر و ثواب بسیار بوده و هر عمل نيک فرد روزه‌دار، پاداش چند برابر دارد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های اداره تبلیغات در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: غبارروبی، عطرافشانی و آماده سازی مساجد برای استقبال از ماه ضیافت الهی یکی از برنامه‌هایی است که هر ساله با فرهنگسازی صورت گرفته با همکاری هیئت امنای مساجد، نمازگزاران، ائمه جماعات، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی در دهه سوم ماه شعبان انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: برگزاری همایش طلایه‌داران تبلیغ در سطح شهرستانی و استانی با حضور ائمه جمعه، ائمه جماعات، روحانیون، مبلغین و مبلغات استان یکی از برنامه‌های اداره کل تبلیغات پیش از شروع ماه رمضان است.

نظری بیان کرد: در این همایش توصیه‌هایی جهت تبلیغ در ایام ماه رمضان نظیر توجه ویژه به آموزش قرائت و تفسیر قرآن، روزه و زکات، اهمیت اقامه نماز، مبارزه با مواد مخدر و اصلاح قرائت نماز ارائه‌ می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، اعزام مبلغ در ماه رمضان به شهرهای مختلف استان است که بر این اساس 1400 مبلغ و مبلغه به مناطق مختلف استان اعزام می‌شوند.

وی در ادامه گفت: اقامه نماز جماعت در سه نوبت، سخنرانی، برگزاری جلسات آموزش قرائت قرآن و روخوانی، برگزاری جلسات تفسیر، بیان احکام و مسائل شرعی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ جهت پاسخگویی به شبهات دینی و سوالات مخاطبین و همچنین برگزاری جلسات گفتمان‌ دینی از جمله برنامه‌های مبلغین اعزامی در طول ماه مبارک رمضان است.

این مسئول در پایان گفت: در این ماه همچنین با توجه به تقارن روزهای 14 خرداد سالگرد ارتحال امام راحل، 15 خرداد و روز قدس سخنرانی و برنامه‌های ویژه‌ای برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان