۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین جشنواره خیرین مدرسه ساز در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۴۱۷۲۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۱ ساعت: ۱۷:۱۸ ↗ لینک کوتاه

با حضور مسئولان کشوری و استانی؛

جشنواره خیرین مدرسه ساز در قزوین برگزار شد

نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان با حضور مسئولان کشوری و استانی در قزوین برگزار شد.

جشنواره خیرین مدرسه ساز در قزوین برگزار شد
به گزارش خبرنگار اجتماعی صبح قزوین ، فریدون همتی استاندار قزوین ظهر امروز (پنج‌شنبه) در نوزدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین که در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با تشکر از تلاش و همت خیرین مدرسه‌ساز اظهار کرد: بسیاری از افراد دارایی زیادی دارند اما این توفیق را ندارند تا بخشی از ثروت و توانمندی خود را برای حل مشکل مردم به کار بگیرند اما خیرین با حرکت ارزشمند خود و احساس مسئولیتی که دارند بخشی از ثروت خود را در امور خیر هزینه می‌کنند تا مشکلات سایر افراد جامعه نیز رفع شود‌.
استاندار قزوین با تاکید بر بهره‌گیری از ظرفیت خیرین و حضور آنها در جامعه خاطرنشان کرد: خیرینی که در امر مدرسه سازی قدم گذاشته‌اند با توجه به تاثیر بلندمدت و سازنده نظام آموزش و پرورش در تربیت نسل آینده در واقع در چرخه بی‌پایان تعلیم و تربیت نقش مهم و ماندگاری خواهند داشت.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه اکنون مشکلات و نیازمندی‌های زیادی در جامعه وجود دارد اگر مشارکت و کمک خیرین در کنار دولت نباشد دولت‌ها قادر نخواهند بود با سرعت مشکلات و مسائل به ویژه در امور تربیتی و آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و دانشگاه‌ها را رفع کنند.

همتی با اشاره به نقش خیرین در جامعه، تصریح کرد: از سال ۹۲ تاکنون بیش از ۸۰ پروژه آموزشی، تربیتی و ورزشی در استان به بهره‌برداری رسیده که از این تعداد ۵۰ پروژه با مشارکت خیرین محقق شده است.

وی با اشاره به تلاش برای فراهم شدن بستر فعالیت خیرین در استان بیان کرد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی مربوط باید در راستای رفع موانع و مشکلات خیرین و ارتقای اعتماد سازی تلاش کرده تا نیت خیران در امر مدرسه‌سازی به بار نشیند و نتیجه دهد.
در ادامه داود محمدی رئیس کمیسیون اصل نود و نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کشور مجامع خیرین بسیاری در حوزه‌های مختلف فعالیت دارند اما هیچ کدام به نقش و ‌اهمیت مجمع خیرین مدرسه‌ساز نمی‌رسند.

وی افزود: باید گام‌های بلند خیران مدرسه‌ساز مورد ستایش و تجلیل قرار گیرد و در جامعه نهادینه شود.

نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: خیرین باید در کنار ورود به مباحث مرتبط با فضاهای آموزشی، نیت‌های خیرخواهانه خود را به سمت تولید محتوا و مباحث نرم‌افزاری هدایت کنند تا در امور پرورشی دانش‌آموزان نیز یک گام بلند برداشته شود.

سالار قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این مراسم اظهار کرد: آموزش و پرورش دستگاهی حاکمیتی، سرمایه‌ای و استراتژیک است و هر هزینه‌ای برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت در واقع نوعی سرمایه‌گذاری است.

وی با بیان اینکه برای کیفیت بخشی در آموزش و پرورش نیاز به تجهیز و توسعه فضاهای آموزشی و تربیتی است، افزود: امروز بزرگترین جهاد در کشور، جهاد و وقف علمی است و بزرگترین واقفان کسانی هستند که در حوزه علم، وقف کنند.
انتهای پیام/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان