۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین استادان حافظ پژوهی و مثنوی خوانی تقدیر شدند
کد خبر: ۲۴۱۴۵۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰ ساعت: ۱۰:۵۷ ↗ لینک کوتاه

در برنامه "سلامی دوباره"؛

استادان حافظ پژوهی و مثنوی خوانی تقدیر شدند

برنامه "سلامی دوباره" ویژه تقدیر از استادان حافظ پژوهی و مثنوی خوانی با حضور جمعی از علاقمندان در تالار حافظ برگزار شد.

 استادان حافظ پژوهی و مثنوی خوانی تقدیر شدند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، برنامه "سلامی دوباره" ویژه تقدیر از استادان حافظ‌پژوهی و مثنوی‌خوانی شب گذشته(سه‌شنبه) با حضور جمعی از علاقمندان در تالار حافظ برگزار شد.

در این جلسه دکتر قاسم انصاری به جایگاه نوروز در فرهنگ ایران پرداخته و اظهار کرد: نوروز صرفا تبدیل ماه و فصل نیست، بلکه انتخاب روز نخست بهار معلول مسائل مختلفی است و از نظر ما مسلمانان، حیات دوباره برای انسان، عید است.
در ادامه دکتر اسماعیل قافله‌باشی نوروز را افتخار ایرانیان دانسته و گفت: همان قدر که به آداب و رسوم ایرانی تکیه می‌کنیم بر جشن و عزای مذهبیمان تاکید داریم، سرزمین ایران و دین مبین اسلام را بزرگ می‌شماریم و نیکو می‌پنداریم.

دکتر حمید عابدی‌ها دیگر سخنران برنامه زبان، دین و نژاد را سه مولفه ایرانیان برشمرد و بیان کرد: هیچ کدام از مولفه‌های فوق نافی دیگری نیست.

وی یادآور شد: به فرموده حضرت علی(ع) هر جشنی باید محتوا داشته باشد و عید، روزی است که شاهد تحولی در خود باشیم، روزی که در راه حق گام برداریم همان روز عیدماست.

در ادامه علی هوشمند رییس حوزه هنری قزوین با اشاره به کم‌نظیر بودن طرح مباحث ادبی و عرفانی با حضور استادان مطرح دانشگاهی در جلسات حافظ پژوهی و مثنوی خوانی تصریح کرد: این جلسات در حال ثبت و ضبط بوده و در نظر داریم درس گفتارهای استادان را چاپ و منتشر نماییم.

در پایان این مراسم ضمن تقدیر از استادان، هدایایی به رسم یادبود به اعضای هیات علمی این جلسات اهدا شد.

انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان