۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین ویژه برنامه «الک دولک» در جشنواره بازی و اسباب بازی پخش شد
کد خبر: ۲۳۸۱۳۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱۰ ساعت: ۱۳:۸ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین:

ویژه برنامه «الک دولک» در جشنواره بازی و اسباب بازی پخش شد

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قزوین بیان کرد: صداوسیمای مرکز قزوین در طول برپایی جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی ویژه برنامه «الک دولک» را هم در ۵ قسمت از محل برپایی این نمایشگاه پخش کرد؛ نام برنامه «اَلک دولک» برگرفته از بازی‌های بومی محلی نوجوانان قزوین است.

ویژه برنامه «الک دولک» در جشنواره بازی و اسباب بازی پخش شد
ابوالفضل معصومی فر مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: صداوسیمای مرکز قزوین همزمان با برپایی جشنواره ی بین المللی بازی و اسباب بازی روزانه 180 دقیقه برنامه زنده و تولیدی را از این جشنواره پخش می‌کند.

وی در ادامه افزود: صداوسیمای مرکز قزوین در ایام نوروز با مستقر کردن واحد سیار سیما در محل برپایی جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی روزانه 60 دقیقه برنامه زنده تلویزیونی کودک و نوجوان دراین مکان پخش می‌کند.

این مسئول ادامه داد: اجرای مشترک شخصیت‌های عروسکی ململ و خان بابا در برنامه‌های کودک سیمای مرکز قزوین و تبیین مفاهیم و مضامین اجتماعی، فرهنگی و اخلاقی توسط این دو شخصیت از مهمترین بخش‌های این برنامه است.

وی گفت: صداوسیمای مرکز قزوین در طول برپایی جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی ویژه برنامه «الک دولک» را هم در 5 قسمت از محل برپایی این نمایشگاه پخش کرد؛ نام برنامه «اَلک دولک» برگرفته از بازی‌های بومی محلی نوجوانان قزوین است که در گذشته بعنوان سرگرمی محسوب می‌شد.

معصومی فر خاطرنشان کرد: برنامه کودک شبکه قزوین با هدف معرفی فرهنگ، تاریخ و تمدن قزوین و همچنین توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی قزوین در شبکه‌های سراسری از سیمای مرکز قزوین و شبکه نهال منعکس می‌شود.

وی با اشاره به برنامه‌های صداوسیمای مرکز قزوین در خصوص جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی گفت: علاوه بر پخش روزانه 60 دقیقه برنامه زنده کودک، در ویژه برنامه نوروزی بهار آمد میهمانان جشنواره و مسئولین اجرایی را دعوت کرده و در خصوص این جشنواره با آنان گفتگو می‌کند که در مجموع سیمای مرکز قزوین روزانه 180 دقیقه برنامه با موضوع جشنواره ملی و بین المللی بازی و اسباب بازی در دستور کار قرار داده است.

مدیرکل صدا و سیمای قزوین افزود: رادیو قزوین هم گزارش‌های نوروزی و فرهنگی، اجتماعی برنامه‌های صبحگاهی و عصرگاهی صدای بهار و گلباران را از محل این نمایشگاه تهیه، تولید و پخش می‌کند و همچنین معاونت خبر صداوسیمای مرکز قزوین هم 5 عنوان گزاش خبری و یک برنامه گفتگوی ویژه ی خبری را برای افتتاح جشنواره پخش نمود و یک برنامه گفتگوی ویژه ی خبری دیگر نیز برای اتمام جشنواره برنامه ریزی کرده است.

وی گفت: در برنامه کودک شبکه قزوین که با همکاری شهرداری و صداوسیمای مرکز قزوین در سرای سعدالسلطنه برگزار شد؛ علاوه بر اجرای مشترک شخصیت‌های عروسکی کودک و نوجوان مثل ململ و خان بابا، شخصیت‌ها و هنر پیشه‌های سینما و تلویزیون مثل علیرضا خمسه، فاطمه گودرزی، سروش صحت، خاله نرگس، خاله گلی و خاله سمیرا بعنوان مجریان شبکه قزوین، شبکه نهال و شبکه 5 حضور داشتند و بصورت زنده برای همه کودکان ایران برنامه اجرا کردند.
 
مدیرکل صداوسیمای مرکز قزوین در ادامه افزود: جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی پارسال هم در سیمای مرکز قزوین منعکس شد که با استقبال خوب مخاطبان همراه بود؛ به همین دلیل صداوسیمای مرکز قزوین در اقدامی ابتکاری این برنامه را در شبکه ی سراسری نهال منعکس نمود تا همه کودکان ایران از نشاط و طراوت این برنامه لذت ببرند و بیش از پیش با فرهنگ قزوین آشنا شوند.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان