۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین اوباما طرحی برای صلح در خاورمیانه ندارد/ ایران محور سفر اوباما به سرزمین‌های اشغالی
کد خبر: ۲۳۲۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

یک مقام آمریکایی:

اوباما طرحی برای صلح در خاورمیانه ندارد/ ایران محور سفر اوباما به سرزمین‌های اشغالی

خبرگزاری فرانسه از قول یک مقام آگاه آمریکایی خبر داد اوباما در سفر به سرزمین‌های اشغالی طرح تازه‌ای برای صلح در خاورمیانه ندارد.

اوباما طرحی برای صلح در خاورمیانه ندارد/ ایران محور سفر اوباما به سرزمین‌های اشغالی
به گزارش صبح قزوین به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک مقام آگاه خبر داد رئیس جمهور آمریکا که در حال آمادگی برای سفر به اسرائیل است روز گذشته با سران «انجمن آمریکایی‌های یهودی» دیدار کرده و گفته است هدف از سفرش به تل‌آویو حل و فصل «یک موضوع سیاسی خاص» نیست.
اوباما قرار است در ماه جاری به فلسطین اشغالی، کرانه باختری و اردن سفر کند.
این اولین بار است که اوباما در قامت رئیس‌جمهور به فلسطین اشغالی سفر می‌کند.
او یک بار در سال 2009 در جریان رقابت‌های انتخاباتی به تل‌آویو رفته است.
پیش از این برخی رسانه‌ها خبر داده بودند کاخ سفید از این سفر برای «ترغیب صلح» بین اسرائیل و فلسطین استفاده خواهد کرد، کاری که اوباما در دور اول ریاست جمهوری‌اش در انجام آن موفقیتی به دست نیاورده بود.
این مقام آمریکایی این گزارش‌های رسانه‌ای را تکذیب کرده و گفت این سفر رئیس جمهور تلاشی برای تحکیم پیوند با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل است که در دوران اول ریاست جمهوری اوباما روابط پرنوسانی با وی داشت.
این منبع آگاه همچنین گفته است اوباما درباره در این سفر گفتگو درباره برخی موضوعات اساسی از جمله مسائل سوریه و ایران را در دستور کار قرار خواهد داد.
وی درباره دیدار رئیس جمهور آمریکا با یهودی‌ها در کاخ سفید گفت: «رئیس جمهور بر حمایت مستحکم از اسرائیل تأکید کرد و از رهبران جامعه یهودی به خاطر نقشی که در تحکیم روابط واشنگتن ـ تل‌آویو دارند، تشکر کرد.
» وی افزود: «رئیس جمهور خاطر نشان کرد که سفرش به اسرائیل به حل و فصل یک موضوع سیاستی خاص اختصاص نخواهد داشت بلکه فرصتی برای مشورت با اسرائیل درباره طیف وسیعی از موضوعات از جمله ایران، سوریه و وضعیت منطقه خواهد بود.
» کاخ سفید تا کنون فهرستی از سران انجمن یهودی‌ها که در این جلسه شرکت کرده‌اند ارائه نداده است، اما یکی از شرکت‌کنندگان این جلسه «مارک استانلی» رئیس شورای دموکراتیک یهودیان بوده است.
استانلی گفته است اوباما در این سفر درباره ایران و سوریه گفت‌‌وگو خواهد کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان