۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین موسسات قرآنی نیازمند مدیریت و مشاوره اقتصادی هستند
کد خبر: ۲۲۸۷۴۴ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ ساعت: ۸:۹ ↗ لینک کوتاه

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

موسسات قرآنی نیازمند مدیریت و مشاوره اقتصادی هستند

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تا یک موسسه، اقتصادی نباشد نمی‌تواند پابرجا بماند متاسفانه موسسات قرآنی، مدیریت و مشاوره اقتصادی ندارند تا قوام و اقتصادی بودن این مراکز را تضمین کند چراکه با حمایت مالی به طور قطع موسسات قرآنی زیادی در جامعه ایجاد می‌شود.

موسسات قرآنی نیازمند مدیریت و مشاوره اقتصادی هستند
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، دومین همایش تجلیل از حافظان قرآن کریم به همت موسسه مجمع الحافظین شب گذشته(سه‌شنبه) با حضور جمعی از حفاظ و قاریان قرآن و خانواده‌ها و فعالان قرآنی در سالن اجتماعات اداره‌کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس قدس، عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با اشاره به اهمیت حفظ قرآن کریم اظهار کرد: حفظ قرآن کریم در واقع وسیله‌ای برای تلاوت بیشتر کلام الله و همچنین محافظت از آیات الهی است به همین دلیل برخی از فقها معتقدند حفظ دارای ثواب و ارزش فراوانی است.

وی افزود: حافظان قرآن کریم نقش مهمی در عدم تحریف قرآن دارند یعنی وجود تعداد بالای حافظان در جامعه مانع از تحریف و کم کردن یا افزودن آیات قرآن کریم، توسط دشمنان می‌شوند.

روحانی و دانش آموخته حوزه علمیه قم و قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری مسابقات قرآن کریم در بین شهرها یا کشورهای مسلمان نیز عامل ترغیب و تشویق حافظان برای حضور بیشتر در فعالیت‌های قرآنی شده و می‌تواند شاخص دینداری و قرآنی بودن جامعه باشد.

وی تصریح کرد: برای ارتباط بیشتر و موثر نسل جوان با قرآن باید تعالیم قرآنی کاربری شوند همچنین حافظ خود را بی‌نیاز از مفسر نبیند و روی برخی آیات که او را جذب کرده و بر دلش نفوذ بیشتری داشته است، تمرکز کند چراکه گاهی همین آیات دیدگاه یا تصور ذهنی حافظ را دچار تحول کرده به طوریکه وقتی مجددا همان آیات را حفظ یا قرائت می‌کند به مفاهیم بیشتری دست می‌یابد.

قدس در ادامه با اشاره به فعالیت موسسات قرآنی بیان کرد: تا یک موسسه، اقتصادی نباشد نمی‌تواند پابرجا بماند متاسفانه موسسات قرآنی، مدیریت و مشاوره اقتصادی ندارند تا قوام و اقتصادی بودن این مراکز را تضمین کند همچنین با حمایت مالی به طور قطع موسسات قرآنی زیادی در جامعه ایجاد می‌شود.

وی در ادامه اضافه کرد: تجلیل از فعالان قرآنی همه جانبه نیست ممکن است لوح تقدیر یا جوایز نقدی به حافظان برتر اهدا شود یا اینکه به حافظان قرآن کریم در پایان دوره حفظ، گواهینامه می‌دهند که فاقد ارزش مادی است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین عنوان کرد: باید گواهینامه حفظ دارای ارزشی باشد که حافظ بتواند با این وسیله ضامن دیگری شود یا در وقت شهادت در دادگستری به او به عنوان یک فعال و حافظ قرآنی اطمینان کنند و در مجموع به لحاظ ارزشی باید به شکل کاربری به آن فضیلت دهند.

وی در ادامه گفت: من معتقدم که باید حافظان قرآن با پوشش خاصی که برتن می‌کنند شناخته شوند همانطور که روحانیون لباس خاصی می‌پوشند حفاظ نیز پوشش یا لباس خاصی داشته باشند و همه جا به آن افتخار کند تا در هر مکانی که حاضر شدند دیگران متوجه شخصیت و فرهنگ قرآنی او شوند.

قدس با اشاره به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم عنوان کرد: مقام معظم رهبری افق و اهداف بلندی را برای ایران اسلامی در نظر گرفته‌اند اما به نظر می‌رسد مراکز و نهادهای مربوطه همه توان خود را به کار گرفته‌اند بنابراین لازم است برای پیشبرد امور و تحقق این هدف، روند فعلی تغییر کند و همه سازمان‌ها متناسب با توان و ظرفیت خود در این عرصه وارد شوند.

انتهای پیام/7003



دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان