۲۲/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۴ چهارشنبه

صبح قزوین دومین همایش حافظان قرآن کریم در قزوین برگزار شد
کد خبر: ۲۲۸۷۴۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱۳ ساعت: ۷:۵۴ ↗ لینک کوتاه

به همت موسسه مجمع الحافظین؛

دومین همایش حافظان قرآن کریم در قزوین برگزار شد

دومین همایش حافظان قرآن کریم به منظور تجلیل از حافظان و مربیان قرآنی به همت موسسه مجمع الحافظین در قزوین برگزار شد.

دومین همایش حافظان قرآن کریم در قزوین برگزار شد
حسین رهبری کلیشمی مدیر موسسه قرآنی مجمع الحافظین قزوین در حاشیه برگزاری دومین همایش حافظان قرآن کریم در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین اظهار کرد: مجمع الحافظین از سال 79 به صورت هیئتی و سیار در منازل فعالیت خود را شروع کرد و در سال 86 تبدیل به موسسه شد.
وی افزود: امسال با همکاری خیرین، مکانی در خیابان انصاری قزوین به موسسه مجمع الحافظین اختصاص یافت تا به فعالیت در زمینه حفظ قرآن کریم بپردازد.
مدیر موسسه قرآنی مجمع الحافظین قزوین خاطرنشان کرد: در سال جاری به لطف خدا 7 حافظ داشتیم که به تازگی موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند که بیشتر این افراد بین رده سنی 10 تا 20 سال هستند.
وی با اشاره به برنامه‌های موسسه مجمع الحافظین بیان کرد: این موسسه بیشتر در زمینه کلاس‌های حفظ تخصصی قرآن فعالیت دارد و در کنار آن با توجه به اهمیت یادگیری معانی آیات، کلاس‌های ترجمه قرآن نیز دایر شده است.
رهبری کلیشمی اضافه کرد: کلاس‌های تجوید پیشرفته و صوت و لحن نیز در این موسسه برگزار می‌شود و در نظر داریم تا در آینده کلاس‌های برای آموزش تفسیر قرآن داشته باشیم.
وی عنوان کرد: بیشتر قرآن پژوهان این موسسه را نوجوانان تشکیل می‌دهند و در مجموع با توجه به اینکه موسسه مجمع الحافظین دو شعبه دیگر در سایر نقاط استان دارد دارای 180 تا 200 قرآن پژو می‌باشد.
مدیر موسسه قرآنی مجمع الحافظین قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای فعالیت این موسسه تاکنون 25 نفر از اعضای موسسه موفق به حفظ کل قرآن کریم شدند.
وی با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از حافظان گفت: این همایش هرسال همزمان با دهه مبارک فجر به منظور تجلیل از حافظان و خانوادهای آنها و همچنین مربیان موسسه برگزار می‌شود که امروز در این همایش از 12 مربی و 10 حافظ قرآن تجلیل به عمل آمد.
رهبری کلیشمی با اشاره به اهمیت فعالیت موسسات قرآنی در جامعه گفت: حضور نوجوانان و جوانان در موسسات و مراکز قرآنی ضمن غنی سازی اوقات فراغت، موجب پیشگیری از بسیاری از انحرافات و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری درخصوص تربیت 10 میلیون حافظ در کشور گفت: با برنامه‌ریزی درست و هدفند، این هدف صددرصد محقق می‌شود.
مدیر موسسه قرآنی مجمع الحافظین قزوین با بیان اینکه استفاده از مربیانی که خود حافظ قرآن هستند در میزان موفقیت و یادگیری قرآن پژوهان بسیار موثر است، گفت: بهره‌مندی از مربیان حافظ در امر تعلیم باید در اولویت باشد زیرا با درک شرایط قرآن پژوهان، توان بیشتری در برقراری ارتباط با آنها دارند.
وی با اشاره به اینکه متاسفانه تاکنون حمایت خوبی از موسسات قرآنی به ویژه در رشته حفظ انجام نشده است، افزود: ما در کشور دغدغه شغل داریم حدود 10 هزار موسسه و خانه قرآنی وجود دارد که هرکدام اگر دو مربی داشته باشند با تعریفی که امروز از کار شده و هرکسی در هفته یک ساعت کار کند، شاغل محسوب می‌شود، 20 هزار نفر شغل ایجاد می‌شود.
رهبری کلیشمی در پایان گفت: اگر به موسسات و خانه‌های قرآنی بیشتر اهمیت داده شود بدون شک نتایج بهتری نیز به برکت قرآن حاصل می‌شود.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان