۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین بزرگداشت"آیت‌الله برغانی‌" با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
کد خبر: ۲۰۷۱۴۹ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۲۸ ساعت: ۱۳:۳۵ ↗ لینک کوتاه

معاون پژوهشی حوزه علمیه قزوین:

بزرگداشت"آیت‌الله برغانی‌" با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود

حجت الاسلام ابراهیمی بیان کرد: همایش بزرگداشت مرحوم آیت‌الله محمدصالح برغانی‌ با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی در قزوین برگزار می‌شود.

بزرگداشت"آیت‌الله برغانی‌" با حضور رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام سید مصطفی ابراهیمی، معاون پژوهشی حوزه علمیه قزوین پیش از ظهر امروز(دوشنبه) در نشست خبری با اصحاب رسانه در دفتر پاسخگویی به شبهات دینی گفت: قزوین یکی از شهرهای ایران تاریخی و مذهبی ایران است که با وجود علما و بزرگان این شهر در هر دوره تاریخی تاثیرگذاری زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه یکی از معروف‌ترین علمای فاخر قزوین محمدصالح برغانی است، اظهار کرد: مرحوم برغانی متولد قزوین در دوره قاجار است و آثار زیادی را از خود برجای گذاشته که مدرسه صالحیه نمونه برجسته به یادگار مانده از این عالم است که تا به امروز نیز در آن اساتید به تدریس علم مشغول هستند.
ابراهیمی بیان کرد: رهبر معظم انقلاب درباره قزوین می‌فرمایند:" علمای بزرگی از شهر قزوین برخاسته‌اند، شهید ثالث، مرحوم محمدتقی برغانی و برادر وی(ملا محمدصالح برغانی) فقهای مبارز بودند نه فقهای گوشه گیر و منزوی، مردان دین که به سرنوشت مردم می‌اندیشیدند، که برای آنها مبارزه می‌کردند و جان خود را فدا می‌کردند."
وی از برگزاری همایش بزرگداشت آیت‌الله محمدصالح برغانی‌ در قزوین خبر داد و گفت: این همایش در دو مرحله انجام می‌شود، مرحله اول 10 شهریور روز بزرگداشت قزوین است در مدرسه صالحیه با حضور آقای علی اکبر صالحی، رضا استادی و بزرگان حوزه علمیه و مرحله دوم در اردیبهشت همزمان با سالگرد رحلت محمد صالح برغانی برگزار خواهد شد.

مسئول برگزاری همایش آیت الله برغانی اذعان کرد: سازمان‌هایی چون استانداری، شهرداری قزوین، نهاد رهبری دانشگاه‌های بین المللی امام خمینی(ره)، پیام نور، آزاد)، مرکز صدا و سیمای استان، اوقاف و امور قزوین و سازمان تبلیغات اسلامی در این همایش همکاری دارند.
وی در ادامه درباره اهداف برگزاری این همایش گفت: افزایش اطلاعات تاریخی و دینی در اقشار مختلف و انتقال آثار بزرگان و معرفی آنها به استان و کشور است.
ابراهیمی با بیان اینکه زمان ارسال مقالات برای همایش بزرگداشت آیت الله برغانی تا 20 مردادماه سال جاری است، بیان کرد: موضوعات مقالات در این همایش با محوریت شخصیت شناسی موسس صالح، زمینه‌های علمی و دینی قزوین و بررسی پیشینه صالحیه می‌باشد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان