۲۰/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۲ دوشنبه

صبح قزوین عملکرد شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید در راستای رفع موازی‌کاری‌ها و کاهش هزینه‌ها باشد
کد خبر: ۲۰۳۴۸۸ تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۴/۱۴ ساعت: ۸:۴۷ ↗ لینک کوتاه

استاندار قزوین:

عملکرد شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید در راستای رفع موازی‌کاری‌ها و کاهش هزینه‌ها باشد

فریدون همتی گفت: جلسات شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره منظم و مستمر برگزار شود و با پرهیز از موازی کاری، موجب کاهش هزینه‌ها شد.

عملکرد شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید در راستای رفع موازی‌کاری‌ها و کاهش هزینه‌ها باشد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، فریدون همتی، استاندار قزوین در نخستین جلسه شورای فرهنگ ایثار و شهادت استان که شب گذشته(یکشنبه) در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: جلسات شورای فرهنگ ایثار و شهادت باید همواره منظم و مستمر برگزار شود و با پرهیز از موازی کاری، موجب کاهش هزینه‌ها شد.
وی افزود: برنامه‌های مختلفی در راستای گرامیداشت یاد و خاطره شهدا از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران،‌ ارتش، سپاه و حفظ آثار و نشر ارزش‌‌های دفاع مقدس و سایر نهادها برگزار می‌شود که با سیاستگذاری و هدایت دقیق و صحیح می‌توان به نتایج مطلوب و موثرتری دست یافت.
استاندار قزوین خاطرنشان کرد: در برگزاری برخی برنامه‌‌ها می‌توان از مشارکت سازمان‌های مردم نهاد و NGO استفاده کرد اما در برخی دیگر باید دستگاه‌های مختلف و مسئولان حضور داشته باشند.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مستمر و مداوم کار سختی است چراکه برای حفظ ثاتیرگذاری و تقویت و ارتقای آن باید از نوآوری و طرح های جدید استفاده کرد که در غیر این صورت به مرور زمان جنبه تکرار و خالی از محتوا پیدا کرده و از کیفیت آن کاسته می‌شود.
همتی با بیان اینکه شهدا و ایثارگران جانمایه این انقلاب و نظام هستند، افزود: باید در محافلی که به مناسبت شهدا برگزار می‌شود از ظرفیت همه جناح‌ها و گروه‌ها استفاده کرد و به دور از مسائل سیاسی، سراغ کسانی رویم که سخنرانی آنها تاثیرگذار باشد تا برپایی چنین مراسم‌هایی با همدلی و همراهی همه گروه‌ها و اقشار جامعه، موجب تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در میان مردم باشد.
کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت‌های خوبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادتند
وی در ادامه بیان کرد: ‌در این زمینه استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها در حوزه پ‍‍ژوهش نیز نقش مهمی دارد تا با بهره‌گیری از ایده‌های نو در راستای اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت گام‌های موثری برداشت.
استاندار قزوین عنوان کرد: از طرح‌ها و ایده‌های نو و هم چنین موضوعات اثر گذار در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، حمایت و پشتیبانی می‌کنیم.
عباسعلی درافشانی، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین در این جلسه اظهار کرد: کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد ظرفیت‌های خوبی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند.
وی افزود: در این کانون‌ها جوانان 13 و 14 ساله ای حضور دارند که با وجود اینکه جنگ تحمیلی را ندیده‌اند اما در زمینه ایثار و شهادت به شکل مطلوبی فعالیت می‌ کنند.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار قزوین بر حمایت از کانون فرهنگی هنری مساجد و تشکل‌های جوان و نوپا تاکید کرد.
در ادامه حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اظهار کرد: تشکیل این شورا حرکت ارزشمندی است اما برای اینکه از حالت تشریفاتی خارج شود باید راهکار مناسبی برای دستیابی به نتایج مطلوب اتخاذ کرد.
وی افزود: باید چند کمیته کاربردی و فرعی‌ نظیر کمیته علمی و پژوهشی در شورای فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شود که در این راستا دانشگاه‌ها از ظرفیت خوبی برخوردارند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان