۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین همکاری های دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قزوین تقویت می شود
کد خبر: ۱۶۱۴۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

برای توسعه اجرای برنامه های سلامت؛

همکاری های دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قزوین تقویت می شود

در نشست نمایندگان حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری قزوین، بر استقرار نماینده حوزه بهداشت در سازمان مذکور برای توسعه اجرای برنامه های سلامت توافق شد.

همکاری های دانشگاه علوم پزشکی و شهرداری قزوین تقویت می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهندس علیجانی مدیر مرکز مدیریت شبکه معاونت بهداشتی این دانشگاه، این توافق پس از بحث و تبادل نظر درباره توانمندی های داوطلبان سلامت و بهره برداری از توان آنان در ارتقای سطح سواد سلامت مردم، به دست آمد.
مهندس علیجانی با اشاره به اینکه اهداف مشترک حوزه های مذکور در هر دو سازمان، آموزش شهروندان می باشد، گفت: به زودی و به مناسبت روز داوطلبان سلامت، با برگزاری گردهمایی در سالن فرهنگسرای سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری، برنامه آموزش شهروندان به طور رسمی آغاز می شود و نماینده دانشگاه نیز در این گردهمایی معرفی خواهد شد.
ایشان ضمن بیان نقش داوطلبان سلامت در جلب مشارکت مردم در انجام فعالیت های بهداشتی، اظهار داشت: برنامه داوطلبان سلامت از سال 1373 در کشور و استان به مرحله اجرا در آمد است و در حال حاضر، دو هزار و 590 نفر داوطلب سلامت در استان فعال می باشند و اضافه کرد: این افراد پس از گذراندن مراحل آموزشی و کسب مهارت و توانمندی لازم، آموخته های خود را در مورد مسائل مختلف بهداشتی از جمله پیشگیری از بیماری ها، سلامت روان، پیشگیری از اعتیاد، سلامت مادران و کودکان و غیره به مردم منتقل می کنند.
امیر علی مظاهری مدیر «طرح محله ما» و سیّد حسن فخّاری مشاور آسیب های اجتماعی سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری نیز ضمن توضیح درباره پتانسیل های این سازمان و وجود 14 محله در شهرستان قزوین، استفاده از داوطلبان سلامت را در تقویت برنامه های آموزشی هر دو حوزه بسیار مفید ارزیابی کردند.
شایان ذکر است، داوطلبان سلامت افرادی هستند که ارتباط مسوولان بهداشتی را با سطوح محیطی جامعه برقرار می کنند.
این افراد سعی می کنند آموزش های مورد نیاز برای رسیدن به سلامت را به خوبی فرا گرفته و آنها را به زبان خود مردم، به همسایگان و هم محله ای های خود منتقل کنند.
همچنین در برابر مشکلات موجود در محله خود احساس مسوولیت کنند و این مشکلات را با مسوولان در میان بگذارند و برای آنها چاره اندیشی کنند.
این نشست روز دوم آذر 1392 در سالن کنفرانس معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان