۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین برپایی ۶۵۰ نمايشگاه كتاب در مدارس قزوين
کد خبر: ۱۵۶۶۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

به مناسبت هفته كتابخواني صورت گرفت؛

برپایی ۶۵۰ نمايشگاه كتاب در مدارس قزوين

به مناسبت هفته كتابخواني صورت گرفت برپايي ۶۵۰ نمايشگاه كتاب در مدارس قزوين رئيس اداره فرهنگي و آموزشي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين از برپايي ۶۵۰ نمايشگاه كتاب به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني در مدارس اين استان خبر داد.

برپایی ۶۵۰ نمايشگاه كتاب در مدارس قزوين
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش قزوین، خدايار باقري ااظهار كرد: 650 نمايشگاه كتاب در مدارس استان قزوين در راستاي اجراي طرح ملي 50 هزار نمايشگاه كتاب در 50 هزار مدرسه كشور و ترويج فرهنگ مطالعه در هفته كتاب و كتابخواني داير شده است.
وي با بيان اينكه نمايشگاه ياد شده در مدارس مقاطع تحصيلي ابتدايي دوره اول و دوم و متوسطه دوره اول و دوم برپا شده است، اضافه كرد: كتاب‌هاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌ها با تخفيف 20 درصد به فروش مي‌رسد.
رئيس اداره فرهنگي و آموزشي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين با بيان اينكه بيش از هزار عنوان كتاب در نمايشگاه موجود است، اضافه كرد: ارزش ريالي كتاب‌هاي عرضه شده در اين نمايشگاه‌ها 116 ميليون و 370 هزار تومان است.
باقري اضافه كرد: موضوع‌ كتاب‌ها در نمايشگاه كتاب در زمينه‌هاي علمي، آموزشي، ادبي، كمك درسي، اخلاقي، ديني، مذهبي، اعتقادي، تاريخي، اجتماعي، رفتاري، تربيتي، روان‌شناسي، داستاني و رمان است.
اين مسئول يادآور شد: آمار برپايي تعداد نمايشگاه كتاب در مدارس و ارزش ريالي كتاب‌هاي عرضه شده در اين نمايشگاه نسبت به سال گذشته افزايش يافته است.
رئيس اداره فرهنگي و آموزشي اداره كل آموزش و پرورش استان قزوين با اشاره به اينكه به مناسبت هفته كتاب و كتابخواني برنامه‌هاي مختلفي از بيست و پنجم تا دوم آذرماه در مدارس اين استان برگزار مي‌شود، تصريح كرد: شعار هفته كتاب امسال با عنوان كتاب، آينه فرهنگ و فرزانگي نام‌گذاري شده است.
باقري اضافه كرد: هر روز اين هفته با عنوان‌هاي تكريم از پديدآورندگان كتاب و خادمان نشر، كتاب و فرهنگ عاشورايي، كتاب بنيان تعليم و توليد دانش، كتاب و الگوي اسلامي ايراني پيشرفت، نقش رسانه‌ها در تبليغ كتاب و ترويج كتابخواني، كتاب، كانون تحكيم خانواده و تربيت نسل فردا، كتاب، حماسه‌ساز فرهنگي، روزگاران عزت و تدبير و كتاب خوب، بهترين هديه زندگي نامگذاري شده است كه با توجه به هر عنوان برنامه‌هاي مختلفي در مدارس استان قزوين برگزار مي‌شود.
اين مسئول خاطرنشان كرد: افتتاح اين برنامه‌ها طي مراسمي به صورت نمادين با حضور مديركل و معاون پرورشي و فرهنگي آموزش و پرورش استان قزوين، مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي قزوين و مسئولان شهري در شهرستان البرز كليد خورده است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان