۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین بايد شور حسيني تبديل به شعور حسيني شود
کد خبر: ۱۵۶۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

موسي خاني در عزاداري هيات دانشجويي:

بايد شور حسيني تبديل به شعور حسيني شود

مراسم عزاداري هيات دانشجويي محبان اهل بيت (ع) دانشگاه آزاد اسلامي قزوين همچون سال هاي گذشته با نظم و شكوه خاصي در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني در كنار بارگاه ملكوتي امام رضا (ع) برگزار شد.

بايد شور حسيني تبديل به  شعور حسيني شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي قزوين، در ايام تاسوعا و عاشوراي حسيني، هيات محبان اهل بيت (ع) دانشگاه آزاد اسلامي قزوين همچون سال های گذشته در مشهد مقدس با عزاداري و سينه زني ارادت خود را به خاندان اهل بيت (ع) نشان دادند.
در اين مراسم كه با حضور هيات ریيسه، استادان، كاركنان و دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي قزوين برگزار شد؛ دكتر موسي خاني، رييس دانشگاه با تشكر از حضور دانشجويان براي عزاداري سالار شهيدان در مشهد مقدس بيان داشت: عزاداري براي امام حسين (ع) در اين روزهاي عزيز در كنار مرقد مطهر امام رضا (ع) توفيق و عنايت خداوند است.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين خطاب به دانشجويان هيات عزاداري محبان اهل بيت (ع) اين دانشگاه گفت: واقعاً بنده به حال شما عزيزان غبطه مي خورم كه در اين سن كم با اين اخلاص براي امام حسين (ع) و ياران ايشان عزاداري مي كنيد.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين در ادامه به اهداف قيام عاشورا و درس هايي كه بايد از اين واقعه عظيم گرفت؛ اشاره و ياد آور شد: بايد از واقعه كربلا درس آزادگي، هويت، اصلاح دين و ايستادگي در برابر انحراف از دين را آموخت.
شناخت كربلا مهم تر از شور كربلاست.
چرا كه شور كربلا در كنار شناخت اين واقعه مهم معني و مفهوم پيدا مي كند و اين شعور بايد ما را به نقطه شناخت از درستي هدايت كند.
وي افزود: امام حسين (ع ) با همه وجودشان در كربلا حاضر شدند و به خاطر مساله بسيار مهم اصلاح دين و جلوگيري از انحراف در دين جان خود و خانواده اش را فدا كردند.
ايشان و ياران شان آگاهانه در اين مسير گام نهادند و البته مي توانستند براي حفظ جان خود از كربلا خارج شوند اما ماندند تا نشان دهند كه نبايد انحرافات دين پا برجا بماند و در اين راه همه هستي شان را براي حفظ دين فدا کردند.
دكتر موسي خاني تصريح كرد: امام حسين (ع) در هنگام ورود به كربلا به ياران شان فرمودند: مردم بندگان دنيا هستند و دين آن ها جز در سخن و بر زبان شان نيست.
اگر زندگي شان بچرخد دنبال دين مي روند و هنگام امتحان و آزمايش دين داران بسيار اندك هستند.
پس فرق يا حسين و با حسين تنها يك نقطه است.
وي ادامه داد: پس اگر قرار باشد هنگامي كه دين عرصه را برايمان تنگ كرد از دين فاصله بگيريم به كساني تبدل مي شويم كه از دين خارج شده اند و مانند همان هايي مي شويم كه امام حسين (ع) را در روز عاشورا تنها گذاشتند.
رييس دانشگاه آزاد اسلامي قزوين افزود: امیدوارم خداوند به همه ما شناخت و درك درستي از دين اعطا كند و اگر با اين شور و حال و اخلاص عزاداري مي كنيم اين شور به شعور، الگو و منش در تمام زندگي مان تبديل شود.
دكتر موسي خاني در ادامه به حديث امام رضا (ع) در خصوص عزاداري براي امام حسين (ع) اشاره کرد و گفت: امام رضا (ع) مي فرمايند: " اگر كسي از ياران من در محرم عزاداري كند خداوند شادي سرور را در بهشت براي او واجب مي كند.
وي در پايان تاكيد كرد: بايد به معناي واقعي كلمه؛ انسان بود و اگر به دستورات دين مبني بر گذشت، ايثار، فداكاري، محبت و پايداري در دين را عمل کنیم، رستگار مي شويم.
قرار نيست فقط براي امام حسين (ع) سينه بزنيم ولي دستورات ديني را رعايت نكنيم بايد در عمل، گفتار، كلام و منش با امام حسين (ع) زندگي كنيم و محشور شويم.
هیات عزاداری محبان اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی، با حرکت به سمت حرم ملکوتی امام رضا (ع) با سینه زنی و زنجیرزنی به سوگواری پرداختند.
دانشجویان اعزامی به مشهد از بین دانشجویان حاضر در مراسم عزاداری دانشگاه به قید قرعه انتخاب شدند و در مراسم سوگواری حضور یافتند.
هیات محبان اهل بیت (ع) دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سال های گذشته از سوی آستان مقدس رضوی (ع) به عنوان هیات نمونه انتخاب شده است.
1 انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان