۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین افتتاح ۳۰ طرح عمرانی در هفته بسیج در قزوین
کد خبر: ۱۵۶۳۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

طاهرخانی خبر داد:

افتتاح ۳۰ طرح عمرانی در هفته بسیج در قزوین

معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ضمن تشریح برنامه های هفته بسیج ابراز کرد: در این هفته ۳۰ پروژه عمرانی شامل سالن‌های ورزشی، خانه‌های بهداشت، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌‌رسد.

افتتاح ۳۰ طرح عمرانی در هفته بسیج در قزوین
به گزارش صبح قزوین به نقل از شاخص، مهدی طاهرخانی صبح امروز در جمع خبرنگاران استان با تشریح مهمترین برنامه های هفته بسیج اظهار داشت: از ۳۰ آبان ماه تا ششم آذرماه به عنوان هفته بسیج نامگذاری و شعار امسال هم”بسیج، پیشتاز حماسه و خدمت” تعیین شده است.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین ادامه داد: فرهنگ ایثارگری در بسیج با هدف دفاع از ارزشهای اسلامی و قرآنی توانسته بعد از جهاد سخت و نبرد ۸ ساله در مسیر فرهنگی و عرصه های علمی، سازندگی، فنی و تربیتی نیز موفقیت های خوبی کسب کند.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج استان قزوین تصریح کرد: اقتدار بسیج برای جهانیان ثابت شده و به جایگاه واقعی خود در داخل و خارج از مرزها دست یافته است و وظیفه خطیربسیج دفاع از ارزش‌های انقلاب، قرآن، دین و آرمان‌های امام (ره) است و خوشبختانه امروز بسیج در کنار دستگاههای فرهنگی، امنیتی، اجرایی نقش خود را بخوبی ایفا می کند .
وی آغازگر برنامه های هفته بسیج را دیدار فرماندهان بسیج با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برشمرد و افزود: برگزاری نشست با ائمه جمعه و جماعات استان در نخستین روزهای هفته بسیج یکی دیگر از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای گرامیداشت این هفته است.
طاهرخانی با اشاره به برنامه گرامیداشت سالگرد آزادسازی سوسنگرد اعلام کرد: اجتماع عظیم ۵۰ هزار نفری بسیجیان کشور برای تجدید بیعت و با عنوان بیعت عاشورایی با رهبری دیدار می‌کنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهار داشت: عطرافشانی مزار شهداء، گردهمایی پیش کسوتان بسیجی، نشست های امر به معروف و نهی از منکر، برپایی یادواره شهدای ویژه زنان ، مانور فرهنگی بانوان، همایش حجاب برتر، جلسات آشنایی با سبک زندگی اسلامی، همایش نخبگان، جشنواره خلاقیت و ابتکار بسیجیان و جشنواره های مختلف فرهنگی، ورزشی و هنری از دیگر برنامه های پیش بینی شده در هفته بسیج در استان است.
این مقام مسئول عنوان کرد: یکی از برنامه‌هایی که بسیج در کنار کارهای فرهنگی و تربیتی دنبال می‌کند، ارتقای توان رزمی بسیجیان است که در این راستا رزمایش گردان‌های بیت‌المقدس، امام حسین (ع) و امام علی (ع) در استان قزوین اجرا شد و هدف از برگزاری این همایش‌ها افزایش توان رزمی بسیجیان در کنار افزایش توان تربیتی و معرفتی آنان است که به خوبی برگزار شد.
طاهرخانی همچنین به افتتاح ۳۰ پروژه عمرانی در هفته بسیج اشاره و ابراز داشت:‌ این پروژه‌ها شامل سالن‌های ورزشی، خانه‌های بهداشت، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج است که با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌‌رسد.
وی با اشاره به پروژه‌های آماده بهره‌برداری بسیج سازندگی اعلام کرد: در این هفته ۱۰ پروژه مهم بسیج سازندگی که عمدتاً شامل راه روستایی، آبرسانی، ساخت و تعمیر مسجد در مناطق محروم بوده که با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال به اجرا درآمده، در هفته آینده افتتاح خواهد شد.
طاهرخانی برگزاری اردوهای جهادی و طرح هجرت را از دیگر برنامه های این هفته دانست و گفت: ۱۰۰ گروه جهادی به استعداد هر گروه ۲۰ تا ۵۰ نفر در مناطق محروم حضور یافته و برای خدمت رسانی و رفع محرومیت تلاش می کنند.
معاون هماهنگ کننده سپاه صاحب الامر(عج) استان قزوین اظهارداشت: اعزام اکیپ های بسیج جامعه پزشکی برای ویزیت رایگان مردم مناطق محروم و بزرگداشت سالروز بسیج دانشجویی در ۱۶ آذر ماه از جمله برنامه های تدارک دیده شده در استان است.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته بسیج استان قزوین گفت: اعزام ۱۰۰ گروه دانش آموزی و ۱۰۰ گروه دانشجویی به مناطق محروم از دیگر خدمات بسیج به مردم است که در هفته بسیج صورت می‌گیرد.
طاهرخانی در آخر اشاره کرد: همزمان با هفته بسیج بیش از ۵۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، عمرانی، ورزشی و نظامی در مناطق مختلف استان برگزار می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان