۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین داروی کاهش وزن اکسی الیت موجب بروز ۵۰ مورد نارسایی کبد می شود
کد خبر: ۱۵۵۶۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

سیاری:

داروی کاهش وزن اکسی الیت موجب بروز ۵۰ مورد نارسایی کبد می شود

مصرف داروی کاهش وزن اکسی الیت (oxyelite) موجب بروز ۵۰ مورد نارسایی کبد می شود و باید هر چه زودتر از سطح داروخانه ها جمع آوری شود.

داروی کاهش وزن اکسی الیت موجب بروز ۵۰ مورد نارسایی کبد می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی؛ دانشگاه علوم پزشکی قزوین هشدار داد: مصرف داروی کاهش وزن اکسی الیت (oxyelite) موجب بروز 50 مورد نارسایی کبد می شود و باید هر چه زودتر از سطح داروخانه ها جمع آوری شود.
دکتر علی اکبر سیاری گفت: این دارو در کشور آمریکا ساخته شده است و تقلبی می باشد و اضافه کرد: دستگاه قضایی آمریکا نیز دستور جمع آوری آن را صادر کرده است.
ایشان با اشاره به اینکه این دارو، در داروخانه ها به صورت کپسول و پودر توزیع می شود، از هموطنان خواست از مصرف این دارو که متأسفانه در برخی از باشگاه های بدنسازی و آرایشگاه ها تجویز می شود به شدت پرهیز کنند و ادامه داد: نارسایی کبد موجب مرگ افراد و یا از دست رفتن کبد و نیاز به پیوند می شود.
دکتر سیاری، تبلیغات ماهواره ای را خطر جدّی در زمینه تبلیغ و افزایش مصرف چنین داروهایی دانست و از مردم خواست به این تبلیغات گوش نسپارند.
گفتنی است، رییس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت نیز در بخشنامه ای به داروخانه های سراسر کشور دستور جمع آوری این دارو را ابلاغ کرد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان