۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای توزیع مواد غذایی داغ مناسب نیست
کد خبر: ۱۵۵۶۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نادری:

ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای توزیع مواد غذایی داغ مناسب نیست

کارشناس دانشگاه علوم پزشکی قزوین: مردم، برای حفظ سلامت، از توزیع هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند.

ظروف یک بار مصرف پلاستیکی برای توزیع مواد غذایی داغ مناسب نیست
به گزارش صبح قزوین به نقل از  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مهندس شیرین نادری کارشناس مسوول بهداشت محیط معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه ظروف گیاهی بهترین نوع برای توزیع نذورات گرم در مناسبت های مذهبی می باشد، هشدار داد: مردم، برای حفظ سلامت عزاداران حسینی، از توزیع هر گونه مواد غذایی و نوشیدنی گرم و داغ در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی خودداری کنند و توصیه کرد: باید به جای آن، از ظروف یکبار مصرف گیاهی و یا کاغذی استفاده شود.
مهندس نادری با اشاره به اینکه ظروف یکبار مصرف با رنگ شفاف، روشن و شیشه ای رنگ نباید تحت هیچ شرایطی برای توزیع مواد غذایی داغ استفاده شود، اظهار داشت: این نوع ظروف فقط برای مایعات سرد مانند: شربت، شیر سرد و آب مورد استفاده قرار گیرد.
ایشان با بیان اینکه مواد سمی موجود در ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در مواد غذایی حل می شود و پس از ورود به بدن، جذب بافت های چربی بدن می شود که بسیار خطرناک است، با تصریح بر لزوم توجه مردم به فرهنگ استفاده از ظروف مناسب خاطر نشان کرد: اگر چه هزینه استفاده از ظروف پلاستیکی کاغذی یا گیاهی نسبت به جنس پلاستیکی بالاتر است اما سلامت شهروندان ارزشمندترین و مهم ترین هدف است.
به گفته این کارشناس با توجه به اینکه کشور ما نیز به فن آوری ساخت ظروف یکبار مصرف گیاهی دست پیدا کرده است و این ظروف عاری از هرگونه اثرات مضر و واکنش های شیمیایی در تماس با مایعات و غذاهای داغ بوده و در برابر حرارت نیز مقاوم هستند، توصیه می شود هیات های مذهبی نیز از این ظروف استفاده کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان