۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع شاخص استان قزوین برگزار شد
کد خبر: ۱۵۴۴۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام نوروزی:

نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع شاخص استان قزوین برگزار شد

مدیر کل اوقاف قزوین: همزمان با سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش، نماز ظهر تاسوعا و عاشورا در راستای اجرای «سوگواره بصیرت عاشورایی» در بقاع شاخص استان قزوین برگزار شد.

نماز ظهر تاسوعا و عاشورای حسینی در بقاع شاخص استان قزوین برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین، حجت الاسلام والمسلمین «مصطفی نوروزی » مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین با اعلام این مطلب اظهار داشت: در راستای اجرای صحیح و امینانه نیات واقفین خیراندیش، سوگواره بصیرت عاشورایی با حضور بالغ بر 110 روحانی در بیش از 100 بقعه متبرکه و امامزاده در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی برگزار شد.
وی قرائت زیارت عاشورا، مقتل خوانی، ذکر مصیبت امام حسین(ع) و یاران با وفایش، تعزیه و سخنرانی را از ویژه برنامه های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی عنوان کرد و گفت: در این راستا، یکی از ویژه برنامه های مهم بصیرت عاشورایی، مراسم شب و روز تاسوعا و عاشورا است که در این ایام حزن و اندوه، با هماهنگی انجام شده، مراسم سوگواری در امامزادگان و بقاع متبرکه با مقتل خوانی، ذکر مصیبت، سخنرانی و برپایی خیمه های معرفت برگزار شد.
حجت الاسلام والمسلمین نوروزی ادامه داد: در این زمینه برنامه ریزی لازم صورت گرفت و اقامه نماز ظهر و عصر روز تاسوعا و عاشورای حسینی در صحن آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه به صورت باشکوه و با حضور هیئت های عزاداری برگزار گردید.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین یکی دیگر از برنامه های مهم سوگواره بصیرت عاشورایی، را برگزاری«شام غریبان» در امامزادگان و بقاع متبرکه دانست و گفت:برگزاری جلسات ختم قرآن و اجرای طرح حجاب و عفاف نیز یکی از ویژه برنامه های اوقاف و امور خیریه در ایام تاسوعا و عاشورا بود.
مدیر کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین اطعام عزاداران اباعبدالله الحسین(ع) را در راستای اجرای نیات واقفین به عنوان مهم ترین برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی در این ایام دانست و اضافه کرد: بیش از 28 هزار موقوفه در کشور و بالغ بر 70 درصد از موقوفات استان با نیت عزاداری و اطعام عزاداران در ایام تاسوعا و عاشورا به ثبت رسیده است.
وی در پایان، برپایی خیمه های معرفت و ایستگاه های «همه واقف باشیم» را با حضور کارشناسان و مشاوران تخصصی وقف در ایام تاسوعا و عاشورا در سراسر استان را مهم ترین ویژه برنامه سوگواره بصیرت عاشورایی دانست و گفت: خیمه های معرفت و ایستگاه های « همه واقف باشیم» برای ایجاد وقف حسینی جهت تبیین و ترویج اهداف قیام سید الشهداء در اماکن عمومی ، امامزادگان و بقاع متبرکه سراسر استان طی روزهای تاسوعا و عاشورا برپا شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان