۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین مشکلات بهداشتی روستاهای محدوده شهری شمال قزوین بررسی شد
کد خبر: ۱۵۲۸۴ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

در کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قزوین؛

مشکلات بهداشتی روستاهای محدوده شهری شمال قزوین بررسی شد

در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان قزوین، مشکلات بهداشتی روستاهای محدوده شهری شمال قزوین - بخش مرکزی - بررسی شد.

مشکلات بهداشتی روستاهای محدوده شهری شمال قزوین بررسی شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، در این برنامه که روز 16 آبان 1392 به میزبانی بخشداری مرکزی قزوین برگزار شد، مشکلات بهداشتی 24 روستای اصلی و اقماری تحت پوشش مرکز بهداشتی ـ درمانی شماره 10 قزوین، شامل: آب شُرب، خروجی فاضلاب های خانگی و اتلاف سگ های ولگرد مطرح شد.
در این نشست بیان شد که نداشتن آبدار ثابت و کُلر زن در بعضی از روستاها از معضلات آب شُرب سالم است که با پیگیری به موقع آن می توان از بروز بیماری های منتقله از طریق آب پیشگیری کرد.
مشکل دیگر مطرح شده، جاری شدن فاضلاب های روستایی در سطح روستا بود که درخواست شد تا حدّ امکان شرکت آبفا، شوراها و یا دهیاری ها با همکاری اهالی برای رفع آن اقدام کنند.
سگ های ولگرد و مسایل وابسته به آن مانند بروز بیماری خطرناک هاری نیز از جمله مشکلات اولویت دار بهداشتی است که در این نشست تأکید شد هزینه های مربوطه باید از طریق بخشداری در اختیار شوراها قرار داده شود تا اتلاف سگ ها انجام شود.
این نشست، با حضور بخشدار مرکزی، رئیس شرکت آبفار شهرستان، جمعی از کارشناسان مرکز بهداشت شهید بلندیان شهرستان قزوین، نماینده آموزش و پرورش و همچنین اعضاء شوراهای اسلامی و دهیاران روستاهای منطقه برگزار شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان