۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین کتابخانه دبیر سیاقی و مرکز اسناد مدرسه امید قزوین یکساله شد
کد خبر: ۱۵۱۷۹ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

قاسمی:

کتابخانه دبیر سیاقی و مرکز اسناد مدرسه امید قزوین یکساله شد

کتابخانه دبیر سیاقی و مرکز اسناد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین در آبان ماه سال ۱۳۹۲ وارد اولین سالروز تاسیس خود شد.

کتابخانه دبیر سیاقی و مرکز اسناد مدرسه امید قزوین یکساله شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، حمید رضا قاسمی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اعلام این خبر گفت: این مرکز با همت میراث فرهنگی استان قزوین و با هدف جمع آوری و حفظ و حراست از اسناد، مدارک و گزارشات، نشریات و کتب چاپ شده، تهیه و تکثیر منابع دیداری و شنیداری در مراسم مختلف، فراهم نمودن زمینه‌های لازم جهت دسترسی و بهره برداری مطلوب ذینفعان از اسناد و مدارک، ایجاد بانک اطلاعاتی مرتبط با حوزه های مختلف، تهیه و تنظیم بروشورها و خبرنامه ها جهت معرفی حوزه های مختلف و برگزاری نمایشگاههای متنوع کتاب و اسناد در آبان ماه سال 1391 به طور رسمی افتتاح و مورد بهره براری عموم قرار گرفت.
وی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز افزود: کتابخانه دکتر دبیر سیاقی و مرکز اسناد میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین طی یک سال به 1030 نفر مراجعه کننده خدماتی شامل ارائه کتاب، پروژه، نقشه بنا و مجوز بازدید از بناهای تاریخی ارائه کرده است و در همین سال 2150 جلد کتاب نیز در این مرکز ثبت شده است.
قاسمی اظهار داشت: از عمده فعالیت‌های این مرکز آرشیو و طبقه بندی صحیح کلیه گزارشات و پروژه های موجود، لیست بندی و شماره گذاری کلیه نقشه‌های رولی اسناد، اسکن شناسنامه‌های تپه‌ها باستانی، دسته بندی پروژه‌ها و گزارشات، صحافی و مجلد سازی پروژه‌ها، اسکن نگاتیو های قدیمی و.
.
.
اشاره نمود که امیدواریم با ارائه خدمات مطلوب به محققان و پژوهشگران بتوانیم گام موثری در حوزه فرهنگی و تحقیقاتی کشور برداریم.
شایان ذکر است؛ مدرسه امید اولین مدرسه به شیوه نوین در استان قزوین بوده که در سال 1320 ه.
ق تاسیس شده است و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با هدف حفظ و صیانت ازمواریث فرهنگی استان اقدام به مرمت این بنای تاریخی نموده و با تغییر کاربری با عنوان کتابخانه دبیر سیاقی و مرکز اسناد درآبان ماه سال 1391 مورد بهره برداری رسید.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان