۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین ۵۰ درصد از کودکان دارای اختلال رشد و کم وزنی استان قزوین بهبود یافته اند
کد خبر: ۱۵۰۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی استان قزوین:

۵۰ درصد از کودکان دارای اختلال رشد و کم وزنی استان قزوین بهبود یافته اند

با اجرای طرح تأمین یک وعده غذای گرم در مهد روستاها نسبت به سال قبل ۵۰ درصد از کودکان دارای اختلال رشد و کم وزنی استان قزوین بهبود یافته اند.

۵۰ درصد از کودکان دارای اختلال رشد و کم وزنی استان قزوین بهبود یافته اند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین، در سال گذشته و در استان قزوین، تعداد 183 کودک دچار اختلال رشد و 54 کودک دچار کم وزنی شدید بوده اند - مجموعاً 237 کودک - که در پایان اجرای برنامه طرح تأمین یک وعده غذای گرم در روستا مهدها، تعداد این کودکان به 110 نفر کاهش یافته است و نشان از آن دارد که حدود 50 درصد کودکان بهبود یافته اند.
مهندس عزیزخانی کارشناس مسئول تغذیه معاونت بهداشتی این دانشگاه با بیان مطلب فوق گفت: این طرح همچون سال های گذشته در مهدکودک های منتخب استان قزوین از اول اذر 1392 به مدت 130 روز اجرا می شود.
این کارشناس با اشاره به اینکه هنگام آغاز اجرای طرح مذکور، قد و وزن کودکان توسط کارکنان خانه های بهداشت اندازه گیری شده و در پایان اجرای طرح نیز این اندازه گیری تکرار می شود تا نتایج مورد ارزیابی قرار گیرد، اظهار داشت: در این طرح که با همکاری واحد تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین و اداره کل بهزیستی استان انجام می شود، سرانه هر کودک مبلغ ده هزار ریال به ازای هر روز اختصاص یافته است.
طبق گفته مهندس عزیزخانی، در طرح مذکور، روزانه یک وعده غذای گرم مطابق برنامه غذایی تعیین شده توسط مرکز بهداشت با تأکید بر گروه های اصلی غذایی به کودکان سه تا شش سال در مهدهای کودک داده می شود تا ضمن تأمین بخشی از نیازهای تغذیه ای کودکان، در بهبود و ارتقای سطح سلامتی آنان نیز مؤثر باشد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان