۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین مردمی کردن روز شهدا با استفاده از ظرفیت مساجد از اهداف مهم اجرای برنامه‌ها است
کد خبر: ۱۴۶۴۵۱ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۲/۱۵ ساعت: ۱۴:۴۲ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین:

مردمی کردن روز شهدا با استفاده از ظرفیت مساجد از اهداف مهم اجرای برنامه‌ها است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، هدف مهم اجرای برنامه‌های استانی را مردمی کردن روز بزرگداشت شهدا با استفاده از ظرفیت مساجد عنوان کرد.

مردمی کردن روز شهدا با استفاده از ظرفیت مساجد از اهداف مهم اجرای برنامه‌ها است
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر  صبح قزوین ، نشست خبری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین با اصحاب رسانه به مناسبت روز بزرگداشت شهدا در سالن جلسات اداره کل بنیاد قزوین برگزار شد.

غلامرضا حقایق پور، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین در این نشست اظهار کرد: تاسیس بنیاد شهید انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) یکی از دستاوردهای مهم انقلاب و نشان دهنده اهمیت و ارزشی است که انقلاب و نظام برای مقام شهادت و همه ایثارگران قائل است.

وی افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت به منظور مقابله با چالش‌هایی که به ویژه در حوزه فرهنگی وجود دارد امری غیر قابل انکار است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین تصریح کرد: هدف از تشکیل بنیاد شهید فقط به عنوان نهاد خدماتی نبوده بلکه احیاء فرهنگ ایثار و شهادت همچنین تقویت روحیه شهادت طلبی در جوامع انسانی، زنده نگه داشتن یاد شهیدان و حفظ آثار شهدا برای استفاده نسل امروز و آیندگان به عنوان میراثی ارزشمند از اهداف مهم این نهاد است.

وی ادامه داد: بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته تا پیش از سال 92 فقط یک درصد مردم با نامگذاری روزی تحت عنوان روز شهدا شناخت داشتند اما در طول دو سال اخیر با اقدامات مطلوب انجام شده این آمار به 36 درصد رسید.

حقایق‌پور عنوان کرد: هر ساله در این ایام برنامه‌های مختلفی با همکاری و مشارکت دستگاه‌های اجرایی استان اجرا می‌شود البته ذکر این مطلب حائز اهمیت است که اجرای برنامه، شرط لازم است اما شرط کافی نیست.

وی هدف مهم اجرای برنامه‌های استانی را مردمی کردن روز شهدا با استفاده از ظرفیت مساجد عنوان کرد و گفت: تلاش در جهت آشنایی بیشتر مردم با روز شهدا، استفاده از ظرفیت و پتانسیل تشکیلات مردم نهاد و ایثارگری همچنین اتخاذ راههای اجرایی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از جمله اهداف مهم برگزاری برنامه‌های روز شهدا است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین ادامه داد: "راه شهیدان ادامه دارد" شعار برنامه‌های بزرگداشت روز شهدا در سال جاری است از این رو برنامه‌هایی با این شعار به صورت کشوری و استانی اجرا می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تدارک بیش از 30 برنامه در قالب ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد: اجرای طرح سپاس، نصب تصاویر شهدا در تابلوهای جدید شهر با همکاری شهرداری شهر، اعلام نتایج و اهدای جوایز مسابقه خاطره نگاری در نماز صبح، همایش مادران و همسران شهید به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) و برگزاری زیارت عاشورا در جوار زیارتگاه شهدای گمنام از برنامه‌های پیش بینی شده در این ایام است.

انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان