۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین سومین کاروان جهیزیه به نوعروسان نیازمند شهر صنعتی اهدا شد
کد خبر: ۱۴۶۴۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

این جا قزوين است و بهار همچنان جاریست؛

سومین کاروان جهیزیه به نوعروسان نیازمند شهر صنعتی اهدا شد

این جهیزیه به ارزش مالی ۴۰ میلیون ریال برای هر نفر در قالب چهار قلم وسایل اولیه مورد نیاز شامل یخچال، فرش، اجاق گاز وبخاری گازی می باشد.

سومین کاروان جهیزیه به نوعروسان نیازمند شهر صنعتی اهدا شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي اداره كل اوقاف و امورخيريه استان قزوين علي حاج محمدي وكيل موقوفه حاج محمدحسين خزانه در سومين كاروان جهيزيه زوج هاي جوان اظهار داشت : در جهت کمک رسانی به زوجین نیازمند ودر راستای نیات خیرخواهانه واقف 100 زوج نیازمند را در قالب چهار کاروان 25 نفری راهی خانه بخت کرد که تا کنون 3 سرویس از این کاروان های جهیزیه به نوعروسان اهدا شده و یک سرویس باقی مانده نیز تا پایان سال به دست نیازمندان خواهد رسید.
این جهیزیه به ارزش مالی 40 میلیون ریال برای هر نفر در قالب چهار قلم وسایل اولیه مورد نیاز شامل یخچال، فرش، اجاق گاز وبخاری گازی می باشد.
علی حاج محمدی ها وكيل موقوفه خزانه در این خصوص گفت: با توجه به این که نیات واقف خیر اندیش خیرات و مبرات بوده است و از آن جایی که توجه به ازدواج در شرایط امروز کشورما یک بحث اساسی به شمار می رود همه تلاش انجام شده، تا بتوانیم در این زمینه نیز ورود داشته باشیم که به شکر خداوند تاکنون توانسته ایم گام هاای در این مسیر برداریم امیدواریم که با این خدمات نیات واقف را نیز به نحو احسنت به انجام رسانیده باشیم.
وی بیان کرد: یکی از مسائلی که سبب شده موقوفه خزانه به راحتی بتواند در تمام زمینه های نیازمندی مردم وارد شود این است که واقف دست متولی را در این زمینه باز گذاشته است و با توجه به این که نیات این واقف خیرات و مبرات است می توان در هر زمینه ای که به تشخیص متولی نیاز روز است وارد شد.
حاج محمدی ها اظهار داشت: موقوفه ای که در کشور نیات آن خیرات ومبرات است بسیار کم است که این موقوفه به حمدالله در بحث خیریه وهمچنین کمک به بیماران کلیوی گام بسیار خوبی برداشته است.
وی ادامه داد: موقوفه در حال حاضر پیگیر ساخت مرکز دیالیز در شهرستان شهرصنعتی البرز می باشد که عملیات فاز اول آن به اتمام رسیه است که در دو طبقه در زمینی به وسعت 640 متر مربع ساخته خواهد شد.
حاج محمدی ها خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مواردی که نیاز احساس شد توجه به تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزان نیازمند بود که در همین راستا 1300 دانش آموز نیازمند برای شروع سال تحصیلی از این موقوفه لوازم التحریر دریافت کردند.
وكيل موقوفه خزانه خاطر نشان کرد: ارزش هر کدام از این بسته ها 150 هزار ریال بوده است که به این دانش آموزان نیازمند اهدا شده است.
وی افزود: سبد غذایی خانوار نیز از دیگر مواردی بود که نیاز احساس شد با توجه به شرایط اقتصادی موجود در این زمینه وارد شویم لذا نزدیک به 700 بسته غذایی به ارزش هر سبد غذایی یک میلیون ریال شامل هفت قلم مواد غذایی( برنج، ماکارانی، حبوبات، روغن، رب و سویا) در چندین دوره به نیازمندان اهدا شده است.
وی خاطرنشان کرد: ازمسئولین خواهش داریم که در زمینه ترویج فرهنگ وقف عنایت ویژه ای داشته باشند.
وكيل موقوفه خزانه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به صدور کارت های ویژه شناسایی و تشکیل پرونده برای مددجویان این موقوفه گفت: یکی از مهم ترین مسائلی که مدت هاست در پی انجام آن بودیم توجه به صدور کارهای ویژه شناسایی بوده که در این کارتها افراد تحت پوشش این موقوفه شناسایی می شوند و راحت تر می توان به این افراد خدمات رسانی کرد.
وی گفت: در حال حاضر نزدیک به 250 کارت برای سرپرستان خانوار صادر شده است و موقوفه خزانه این ظرفیت را دارد که تا 500 خانوار تحت پوشش فعالیت های حمایتی خود داشته باشد.
حاج محمدی ها با اشاره به این که گاهی این نیازمندان تحت پوشش سازمان های خدمت رسان دیگر از جمله کمیته امداد و یا بهزیستی نیز هستند گفت: برای ما محدودیتی وجود ندارد و با توجه به این که کمک های این سازمان ها نیز به صورت محدود و ناکافی است از طرفی ما هم کمک های حاشیه ای داریم لذا افرادی که تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی و یا سایر دستگاه های خدمت رسان نیز هستند می توانند از کمک های این موقوفه استفاده کنند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان