۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین جوانان مهارت های زندگی بعد از ازدواج را جدی بگیرند
کد خبر: ۱۳۸۳۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مشاور حوزه و دانشگاه استان قم:

جوانان مهارت های زندگی بعد از ازدواج را جدی بگیرند

حجت السلام و المسلمین تراشیون: جوانان باید ازدواج آگاهانه داشته باشند و انتخاب همسر و همچنین مهارت های زندگی بعد از ازدواج را جدی بگیرند تا در زندگی دچار مشکل نشوند.

جوانان مهارت های زندگی بعد از ازدواج را جدی بگیرند

به گزارش صبح قزوین ، در مراسم اختتامیه برگزاری "نمایشگاه و جشنواره آسمانی" حق شناس مدیر کل ورزش جوانان استان در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: ازدواج یکی از موضوعاتی است که به خاطر بعضی آداب و رسوم غلط دست خوش مشکلاتی شده است.

این مسئول ادامه داد: هدف از برگزاری چنین مراسمی رواج ازدواج آگاهانه و به هنگام است.
برای نمونه  ازدواجی که الگو باشد و در عین شایستگی؛ در خصوص مهریه و جهیزیه عاقلانه رفتار شود.

حق شناس تاکید کرد: تجلیل از این افراد تشویق ازدواج های دانشجویی و بدون تجملات  بوده که هدف اصلی است.

حجت الاسلام و المسلمین تراشیون مشاور حوزه و دانشگاه  استان قم در خصوص امر ازدواج در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین خاطر نشان کرد: این روزها جوانان از ازدواج آگاهی ندارند و باید به انتخاب همسر و مهارت های زندگی بعد از ازدواج توجه کنندتا دچار مشکل نشوند.

وی افزود: زمانی که جوانان در امر ازدواج آگاهی و بصیرت داشته باشند با علاقمندی دراین راستا  اقدام می کنند.
با توجه به این که دختران و پسران از هم انتظاراتی دارند، زمانی که این مسائل دو طرفه باشد باهم کنار آمده و دچار مشکل نمی شوند
.

همچنین صفری مدیر کل کمیته امداد استان در ادامه در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین، اظهار کرد: کمیته امداد استان جشن ازدواج 150 هزار  زوج را با شعار ازدواج آگاهانه در امامزاده حسین(ع) ترتیب داد.

این مسئول ادامه داد: سازمان ما هفت هزار دختر تحت پوشش خود قرار داده که سالانه به صورت میانگین 14 هزار کمک هزینه جهزیه در ازدواج را  هدف خود ارائه  داده است.
از مباحث پایداری ازدواج ارائه مشاوره های خانواده دینی، آموزش خانواده و مهارت های زندگی به جوانان در شرف ازدواج و قبل و در حین آن می باشد.

وی ادامه داد: پایدار سازی خانواده ها بسیار موثر است و علی رغم وجه افزایش طلاق در کشور، باید با این راهکارها شاهد کاهش طلاق در جامعه باشیم.

صفری عنوان کرد: از سال 81 تا 91،23 هزار کمک هزینه جهزیه و ازدواج از طریق کمیته امداد اقدام شده است که در سال گذشته 352 کمک هزینه ازدواج از طریق کمیته امداد با اعتبار قریب 10 میلیارد ریال مساعدت شده است.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان