۱۹/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۱ یکشنبه

صبح قزوین معارف قرآنی در جامعه مهجور واقع شده‌ است/ کاهش طلاق و رسیدن به آرامش روانی در گرو ترویج سبک زندگی اسلامی
کد خبر: ۱۳۵۹۸۳ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۱۱/۱۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

​مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور:

معارف قرآنی در جامعه مهجور واقع شده‌ است/ کاهش طلاق و رسیدن به آرامش روانی در گرو ترویج سبک زندگی اسلامی

​مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور گفت: در شرایط کنونی نیاز به تعالیم روح بخش قرآنی بیش از هر برهه دیگر احساس می‌شود این درحالی است که معارف قرآنی در جامعه امروز مهجور واقع شده‌ است.

معارف قرآنی در جامعه مهجور واقع شده‌ است/  کاهش طلاق و رسیدن به آرامش روانی در گرو ترویج سبک زندگی اسلامی
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، حجت الاسلام مسعود انصاری مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور ظهر امروز در جشنواره قرآنی فجر که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد، اظهار کرد: از نبی مکرم اسلام روایت شده در هنگام مواجه شدن با فتنه‌ها که همچون پاره‌های شب تاریک هستند به قرآن پناه ببرید.

وی ادامه داد: این فتنه‌ها ممکن است در ابعاد سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و یا در شکل‌های مختلف ظهور یابند که در همه این شرایط قرآن می‌تواند چاره ساز باشد.

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی نیاز به تعالیم روح بخش قرآنی بیش از هر برهه دیگر احساس می‌شود درحالیکه جامعه امروز دچار یک هجرت از قرآن شده و معارف قرآنی مهجور واقع شده‌ است.

وی تصریح کرد: هجرت از قران مراتبی دارد همچون نداشتن ارتباط روزانه با قرآن در حد روخوانی و قرائت، حفظ و تدبر در آیات قرآن و در مراحل بالاتر شامل آشنایی با مفاهیم و تفسیر و در نهایت عمل به فرامین الهی که در قرآن بدان تاکید شده است.

انصاری فلسفه نزول قرآن کریم را رسیدن به مرحله عمل به آیات الهی عنوان کرد و گفت: قرآن در حوزه آرامش و امنیت روانی یک ضرورت مهم، اساسی و غیرقابل انکار است.

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه امروزه شاهد افزایش مصرف داروهای آرامش بخش در کشور و جهان هستیم که دلیل اصلی آن فاصله گرفتن از ذکر قرآن کریم است.

این مسئول ادامه داد: اگر تصور می‌کنید که راه رسیدن به آرامش در کسب مال، ثروت و مقام و منصب است سخت در اشتباهید زیرا آرامش یک مقوله انحصاری بوده و مصداق بزرگ آن ذکر یعنی کتاب قرآن کریم است که هرچه میزان انس انسان با قرآن بالا باشد معارف بیشتری کسب و بر آرامش روحی او نیز افزوده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پیروی از سبک زندگی اسلامی و قرآنی یکی از راهکارهای اساسی در کاهش میزان آمار طلاق و ناامنی روانی در جامعه است که باید توجه زیادی به این امر داشت.

مدیرکل اجارات سازمان اوقاف و امورخیریه کشور اظهار کرد: لازمه نجات جامعه اسلامی، تمسک جستن به قرآن است و در آیات الهی به این امر اشاره شده گویی انسان‌ها در ورطه سقوط بوده و نیازمند به یک ریسمان محکم یعنی قرآن و اهل بیت عصمت و طهارت هستند.

وی با اشاره به سخن امام علی(ع) که فرموده، قرآن ریسمان الهی است، بیان کرد: اگر امروز در عراق، یمن و سوریه مسلمان کشی باب شده بدون آن که برخی ناراحتی در خود احساس کنند دلیل اصلی آن جدایی از این دو ریسمان الهی است.

انصاری با بیان اینکه لازمه بهره‌مندی و فهم بیشتر آیات قرآن، تمسک جستن به اهل بیت(ع) است، اضافه کرد: استکبار ستیزی یکی از اسلوب مهم قرآن کریم است که شالوده انقلاب اسالامی ما نیز برگفته از روح قرآن است.

وی در پایان تصریح کرد: در 38 سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برخی ترویج می‌کنند که نباید استکبار ستیزی داشته باشیم در حالیکه امام راحل فرمود که هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید.
انتهای پیام/7003


دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان