۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین لزوم آموزش زوجین قبل از ازدواج
کد خبر: ۱۳۱۱۳ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس کل دادگستری استان قزوین:

لزوم آموزش زوجین قبل از ازدواج

انصاری: آموزشهای قبل از ازدواج از موارد لازم جهت تحکیم و استمرار بنیان خانواده است.

لزوم آموزش زوجین قبل از ازدواج
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، جمال انصاری گفت: اول ذیحجه روز ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا(س) بوده که به نام روز ازدواج نامگذاری شده است، که امیدواریم این نامگذاری زمینه ای برای تحکیم بنیان خانواده و گسترش مهر و عطوفت میان زوجین باشد.
رئیس کل دادگستری استان در ادامه افزود: بر اساس این روز فرخنده مقرر شد محاکم خانواده از صدور هر نوع حکم منتهی به طلاق خودداری نموده و برای ایجاد صلح و سازش در پرونده های خانواده همت گمارند.
وی بیان داشت: دخالت های والدین در برخی موارد به طور کامل، عامل جدایی زوجین بوده و در مواردی نیز مشاهده شده که زوجین با یکدیگر مشکلی نداشته و حاضر به ادامه زندگی خود هستند اما خانواده ها اجازه این کار را به آنها نمی دهند.
انصاری افزود: از سوی دیگر آمارها نشان می‌دهند که نقش هدایت‌گر و تجربه خانواده‌ها در انتخاب همسر خوب برای فرزندانشان و مشورت گرفتن از آنها همواره نتایج مثبتی به دنبال داشته است.
این مسئول قضایی مشاوره قبل از ازدواج را بسیار مهم و ضروری توصیف کرد و گفت: باید به این امر در جامعه توجه هر چه بیشتری شود و رسانه ها نیز باید در اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه در رابطه با امر ازدواج و نیازها و ضرورت های این امر ونیز وظایف هر یک از زوجین پس از ازدواج، گام های موثرتری بردارند.
انصاری نداشتن شناخت کافی از یکدیگر قبل از ازدواج را از دیگر موارد بروز اختلاف در بین زوج های جوان به ویژه در سال های ابتدایی زندگی مشترک ذکر کرد و افزود: با ارایه آموزش های لازم به افراد قبل از ازدواج می توان آنها را از نظر فکری برای یک زندگی مناسب همراه با پذیرش تمامی تفاوت ها آماده کرد.
رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح نمود: موضوعاتي از قبيل عدم آگاهی زوجين به اصول زندگي ، نداشتن مهارت هاي زندگي ونحوه تعامل وبرخورد با يكديگر ، نداشتن شناخت كافي زوجين از فرهنگ وشخصيت يكديگر ونداشتن صداقت كافي زوجين از مهمترین عوامل درونی خانواده هاست که منجر به جدایی می گردد.
وی افزود: خانواده واحد بنیادین جامعه و كانون اصلی رشد و تعالی انسانهاست و به تجربه ثابت گردیده كه كودك در محیط و فضای خانوادگیِ سالم بهتر رشدنموده و تكامل و تعالی می یابد .
بدیهی است فرزندانی كه در محیط خالی از عشق ودلبستگی خانوادگی تربیت و بزرگ شوند در معرض بحرانهای عاطفی و روحی بسیاری قرارخواهند گرفت .
انصاری در خصوص آمار طلاق در دادگستری کل استان قزوین گفت: طی شش ماه گذشته 2058 پرونده به محاکم خانواده وارد شده که نسبت به سال گذشته 28 درصد افزایش داشته است.
این افزایش نگران کننده است و می بایست بررسیهای کارشناسانه در خصوص علل افزایش و راهکارهای پیشگیری و رفع آن صورت گیرد.
وی افزود: 1862 پرونده نیز در مدت شش ماهه اول سالجاری مختومه شده که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 10 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان