۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین مسوولان سازمان ها تا چه اندازه به مسئله سلامت روان جامعه حساس هستند
کد خبر: ۱۳۱۰۶ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

نشست سلامت روان در استان قزوین؛

مسوولان سازمان ها تا چه اندازه به مسئله سلامت روان جامعه حساس هستند

مسوولان و مدیران ادارات و سازمان ها تا چه اندازه به مسئله سلامت روان جامعه حساس هستند؟

مسوولان سازمان ها تا چه اندازه به مسئله سلامت روان جامعه حساس هستند
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، مسوولان و مدیران ادارات و سازمان ها تا چه اندازه به مسئله سلامت روان جامعه حساس هستند؟ سازمان ها تا چه اندازه در تصمیم گیری های سازمانی به نقش سلامت روان در زیر مجموعه خود توجه می کنند؟ آیا مسوولان به آن اندازه که به سلامت جسم افراد اهمیت می دهند به سلامت روان آنان نیز اهمیت قائلند؟ در سطوح بالاتر چه مقدار بودجه برای سلامت روان افراد اختصاص پیدا می کند؟ سوال های فوق به عنوان دغدغه های نمایندگان ادارات و سازمان های مرتبط با مبحث سلامت روان در استان قزوین، در نشست آنان به میزبانی سالن معاونت بهداشتی این دانشگاه مطرح شد.
در این برنامه، علاوه بر موضوع اهمیت حساسیت مسوولان به مقوله سلامت روان، نادیده گرفته شدن سهم افراد روستایی در دریافت خدمات سلامت روان، نیاز به بازنگری اقدامات سلامت روان در مراکز بهداشتی ـ درمانی شهری و روستایی، ناکافی بودن توانمندی کارکنان مدارس و مراکز مشاوره و روان درمانی، کمبود نیروی انسانی و اعتبار برای ارائه خدمات سلامت روان در سطح دانشگاه ها، مدارس، ادارات و عموم جامعه، از جمله مشکلات و کمبودهایی بود که توسط آنان مطرح شد.
در ادامه این نشست، اهتمام بیشتر در استقرار سند سلامت روان در سطح استان با مشارکت کلیه سازمان ها، اجرای پروژه های اثربخش در حوزه سلامت روان، رایزنی با مسوولان استانداری، فرمانداری و شهرداری برای حساس سازی و جذب بودجه های مورد نیاز، بهره برداری از توانمندی تشکل های مردم نهاد مرتبط با برنامه سلامت روان، افزایش توانمندی مربیان و افراد آموزش دهنده در سطح آموزش و پرورش و مراکز بهداشت استان و شهرستان ها، اطلاع رسانی مناسب و انعکاس اخبار در رسانه ها و فعال سازی کمیته های سلامت روان استانی و شهرستانی، به تصویب رسید.
یادآور می شود، نشست مذکور روز 11 مهر 1392 با حضور نمایندگانی از سازمان صدا و سیمای مرکز قزوین، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اداره کل امور زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، اداره کل ورزش و جوانان، اداره کل بهزیستی و اداره کل آموزش و پرورش با حضور دکتر سیّد حسین قافله باشی روانپزشک، کارشناس مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه، کارشناسانی از شورای مرکزی روان شناسی استان در سالن معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین برگزار شد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان