۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین باید با دشمنان با اقتدار برخورد کرد ملایمت جواب نمی دهد/ آمریکا می خواست با ایجاد تفرقه داخلی از ایران سوریه دیگری بسازد
کد خبر: ۱۳۰۳۷ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حجت الاسلام عابدینی:

باید با دشمنان با اقتدار برخورد کرد ملایمت جواب نمی دهد/ آمریکا می خواست با ایجاد تفرقه داخلی از ایران سوریه دیگری بسازد

حجت الاسلام عابدینی: آمریکا با انجام مذاکره با ما به دنبال ایجاد بحران در ایران بود. آمریکا می خواست با ایجاد تفرقه داخلی از ایران سوریه دیگری بسازد.

باید با دشمنان با اقتدار برخورد کرد ملایمت جواب نمی دهد/ آمریکا می خواست با ایجاد تفرقه داخلی از ایران سوریه دیگری بسازد

به گزارش صبح قزوین، حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص مذاکره با آمریکا اظهار داشت: دیپلمات های ما نباید فکر کنند اگر به دشمن امتیاز دادند و خواسته های آنها را تمکین کردند، خواسته خودشان برآورده می شود.

وی ادامه داد: در یک دوره ای آمریکا به کره پیشنهاد داد که برنامه های هسته ای خود را تعلیق کنند که پس از پذیرش از سوی کره ای ها و از بین رفتن قسمتی از تاسیسات شان، آمریکایی ها با حرف گوش کردن کره ای ها طمع شان افزایش پیدا کرد و خواستار نابودی کل تاسیسات آنها شدند.

حجت الاسلام عابدینی تصریح کرد: با مذاکره تلفنی دکتر روحانی و صحبت های  ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، آنها گمان کردند ما در حال امتیاز دادن به آنها هستیم.
شاید در صحبت ها این طور نبود.
این اتمام حجت بود برای تمام سیاست مداران جهان که فکر می کردند آمریکا راست می گوید.

برخی ها به اشتباه فکر کردند مواضع ایران در قبال آمریکا تغییر کرده است

این استاد حوزه در ادامه اذعان داشت: کسی که تجربه ها را نادیده بگیرد اگر اتفاقی برایش بیفتد مستحق سرزنش می شود و ما در خصوص رابطه با آمریکا تجربه های زیادی داشتیم.
یک بار دیگر همه جهانیان دیدند آمریکایی ها گرگ های زیاده خواهی هستند و به چیزی قانع نیستند.

امام جمعه موقت قزوین خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده هر موقع ما محکم حرف زدیم کارمان پیش رفته و عزت و اقتدارمان محفوظ مانده است؛ بنابراین هیچ گونه همراهی و سازش با آنها نتیجه نمی دهد.
خیلی از افراد به آنچه مدنظر مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه بود توجهی نکردند.

وی در ادامه افزود: اگر کسی بخواهد این واژه را معنا کند باید آن را کنار جمله دیگر ایشان قرار دهد که فرمودند:" اگر دشمن کوچکترین تعدی کند حیفا و تلاویو را با خاک یکسان می کنیم.
" برخی ها این مواضع را یادشان رفته است و فکر می کنند مواضع ایران در قبال آمریکا تغییر کرده است.

حجت الاسلام عابدینی با بیان این که هر وقت امتیازی داده ایم ضرر کرده ایم، یادآور شد: در دولت آقای خاتمی، فضای باز سیاسی ای در مقابل غربی ها قرار گرفت که به جز عقب ماندگی، منفعتی برایمان نداشت.
اگر این مسائل پیش نمی آمد در حال حاضر به پیشرفت های خوبی در زمینه انرژی هسته ای رسیده بودیم.
امام راحل می فرمایند:" دشمنان ما مثل گرگ و حیوان درنده هستند و قانون آنها این است که اگر دنبال شان کنید فرار می کنند و اگر او شما را تعقیب کند، تا جایی که توان دارد این کار را می کند.
"

راه نجات ما، ورود مقتدرانه به عرصه های سیاسی است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه های استان قزوین ادامه داد: رهبری می فرمایند: "آمریکایی ها هر اقدامی که می توانستند علیه ما انجام داده اند و اگر موردی صورت نگرفته به خاطر این بوده که نتوانستند.
دشمنی های آنها با ما حد و اندازه ای ندارد.
" هر چه ما عقب نشینی کنیم آنها روی شوق آمده و بیشتر فشار وارد می کنند و هر چه موضع مقتدرانه داشته باشیم آنها را وادار به برگشت از موضع خصمانه شان خواهیم کرد.

امام جمعه موقت قزوین تاکید کرد: اصلی ترین مطلب در پشت همه این قضایا  این است که صف نبردی عظیم از زمان اولیای عظام و پیامبران تا به امروز بین حق و باطل وجود دارد و این حق براساس شواهد امروز یک فرصت مهم و مناسبی پیدا کرده تا مطرح شود.
همان امری که رهبری فرمودند تمدن بزرگ جهانی می باشد.

 وی در ادامه گفت: چون در جهان کسی برنامه ریزی صحیحی و طرحی برای مدیریت، پاسخگویی به معنویت بشر ندارد، نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حاکمیت جهان طرح و برنامه دارد و این طرح براساس آیات و روایات و دستورات قرآن می باشد.
دشمنان نگرانند این طرح جذاب و مدبرانه، که معنویت به همراه دارد به وسط آمده و مردم آمریکا و جهان  خیزشی جهانی برای استفاده از این طرح از خود نشان دهند.

حجت الاسلام عابدینی تشریح کرد: راه نجات ما، ورود مقتدرانه به عرصه های سیاسی است.
در ابتدا نگران این بودم که آمریکایی ها در نقشه و نیرنگ شان کار خود را پیش ببرند که الحمدالله این طور نشد.

کسانی که فکر می کنند همراه شدن با دشمن برای ما نتیجه بخش خواهد بود، منافقند

این استاد حوزه و دانشگاه گفت: در مقابل کسانی که با بندگان خدا، دین و آئین او در ستیز و دشمنی هستند، باید به دستورات و تعالیم دینی رجوع کرد.
 آنچه پروردگار مطرح کرده و از تجربه هزار ساله از زمان انبیاء تا پس از نزول قرآن برمی آید، باید محکم برخورد کرد.

 وی تصریح کرد: آنها باید شدت و جدیت را در شما ببینند، باید دشمنان را با ستیزه و اقتدار متقاعد کرد.
به هیچ عنوان ملایمت و همراهی جواب نداده است.
با توجه به این مسئله اگر کسانی فکر می کنند صحبت کردن و همراه شدن با دشمن برای ما نتیجه بخش خواهد بود اگر به کلام الهی اعتقاد ندارند از زمره منافقین هستند.

 حجت الاسلام عابدینی در پایان اذعان داشت: خداوند در قرآن می فرماید،" به آنها بشارت بده عذاب دردناکی در انتظارشان است و این منافقین کسانی هستند که کافران را دوست می پندارند"، یعنی فکر می کنند با دوستی با کافران نتیجه می گیرند.
قرآن سئوال می پرسد آیا شما عزت و سربلندی و اقتدار را از کافران جستجو می کنید؟

انتهای پیام/2002/خ

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان