۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین برای کودکان سه تا شش ساله در مهدکودک های استان قزوین، وارنیش فلوراید انجام می شود
کد خبر: ۱۲۹۶۱ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسوول سلامت دهان و دندان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین:

برای کودکان سه تا شش ساله در مهدکودک های استان قزوین، وارنیش فلوراید انجام می شود

مهرعلیان: به منظور کنترل بیماری‌های دهان و دندان، با اولویت کنترل پوسیدگی‌ها، برای کودکان سه تا شش ساله در مهدکودک های استان قزوین، وارنیش فلوراید انجام خواهد شد.

برای کودکان سه تا شش ساله در مهدکودک های استان قزوین،  وارنیش فلوراید انجام می شود
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی، دکتر مهرعلیان با بیان اینکه، برای این کار، مربیان مهدکودک های استان، در چهار دوره آموزشی یادگیری نحوه انجام دادن وارنیش فلوراید که توسط معاونت بهداشتی دانشگاه از ششم تا نهم مهر 1392 برگزار شد، حضور یافتند، اظهار داشت: « پس از آموزش، آنان با کمک تجهیزاتی که واحد سلامت دهان و دندان مراکز بهداشت شهرستان ها در اختیار مهدکودک ها خواهند گذاشت، اقدام به انجام وارنیش فلوراید کودکان سه تا شش ساله خواهند کرد.
» گفتنی است، در برنامه آموزشی مربیان مهدکودک های استان، دکتر فرامرز قاسمی دندانپزشک حوزه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قزوین درباره عوامل پوسیدگی دندان ها و راه های پیشگیری از آن گفت: « باکتری ها، مواد غذایی مورد نیاز باکتری ها، زمان کافی برای رشد و تکثیر باکتری ها و ساختمان دندان و الیاف نگهدارنده، چهار عامل مهم پوسیدگی دندان ها می باشند » و خاطر نشان کرد: « اگر این چهار عامل، به درستی مدیریت شوند، دندان ها پوسیده نمی شوند.
» دکتر قاسمی ضمن اشاره به اینکه رعایت بهداشت دهان و دندان و مسواک زدن در پیشگیری از پوسیدگی دندان ها بسیار مهم است، تصریح کرد: « از آنجایی که مواد غذایی مورد نیاز باکتری ها که به طور عمده مواد قندی مصرف شده می باشند، در پوسیدگی دندان ها نقش مهمی دارند، تا جایی که امکان دارد زمان مصرف مواد غذایی، مقدار مصرف و حالت فیزیکی مواد قندی از نظر چسبنده نبودن، باید مدیریت شود.
» ایشان با بیان اینکه نباید زمان کافی در اختیار میکرب ها قرار گیرد و راه آن هم مسواک زدن دندان ها در کمتر از 20 دقیقه پس از مصرف مواد قندی است، اظهار داشت: « تغذیه صحیح و فلورایدتراپی در تقویت ساختمان دندان ها مهم می باشد.
» دکتر قاسمی با اشاره به اینکه افرادی که ساختمان دندان هایشان محکم و نفوذناپذیر باشد، پوسیدگی دندان کمتری نیز خواهند داشت، گفت: « بستن شیارهای عمیق روی دندان ها(فیشورسیلانت تراپی) یکی از راه های پیشگیری از پوسیدگی دندان است.
» در این برنامه آموزشی، دکتر اکبر یوسفی کارشناس مسوول سلامت دهان و دندان مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین، نحوه انجام وارنیش فلوراید را به صورت عملی برای مربیان مهدکودک آموزش داد.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان