۱۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۷ جمعه

صبح قزوین راه جدید دهستان دستجرد الموت غربی به شرق استان گیلان احداث شد
کد خبر: ۱۲۹۵۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

رئیس اداره راه و شهرسازی الموت:

راه جدید دهستان دستجرد الموت غربی به شرق استان گیلان احداث شد

مسیر دسترسی جنوب الموت غربی به شهرستان لوشان در استان گیلان با احداث راه روستایی گشنه رود به گورد تسهیل شد.

راه جدید دهستان دستجرد  الموت غربی به شرق استان گیلان احداث شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین، ابوالفضل لطفي رئیس اداره راه و شهرسازی الموت با بیان این خبر افزود: اين راه روستايي به طول شش كيلومتر بوده كه سه كيلومتر آن بصورت راهسازي كامل، یک و نیم كيلومتر آن تعريض و یک و نیم كيلومتر ديگر آن بصورت تغيير مسيرهاي مقطعي بازسازي اساسي شده است.
به گفته وي، پيش از اين راه گشنه رود به گورد در استان گيلان به عنوان راهي سخت و با ۲۵ تا ۳۰ درجه شيب هاي تند مسيري سخت و ناهموار براي روستاييان منطقه بشمار مي رفته است.
لطفي خاطرنشان كرد: با آماده سازي و بازگشايي اين راه روستايي مسير روستاييان منطقه كه مجبور بودند براي مراجعه به منطقه مورد نظر و با مراجعه به قزوين مسافتي تا ۱۵۰ كيلومتر را طي كنند طول اين مسير به ۵۵ كيلومتر كاهش يافته است.
وي يادآور شد: اين مسير همچنين رفت و آمد روستاييان دهستان دستجرد به لوشان از توابع استان گيلان را تسهيل و تردد آنان را آسان و سريع مي نمايد.
رييس راه و شهرسازي منطقه الموت اضافه كرد: براي بازگشايي اين مسير كه يكي از آرزوهاي سال هاي دور مردم منطقه و نيز روستاييان حاشيه لوشان بوده سه ميليارد ريال بصورت اماني توسط اداره كل راه و شهرسازي استان قزوين هزينه شده است.
لطفی اظهارداشت : منطقه الموت همجوار با استانهای گیلان و مازندران در شمالی ترین نقطه استان قزوین ، مشتمل بر دو بخش غربی و شرقی با مرکزیت دو شهر ، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی دارد که به دلیل قرار گرفتن در رشته کوههای البرز دارای گردنه های صعب العبور متعدد از جمله گردنه قسطین لار و گردنه بهرام آباد است.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان