۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین عملکرد ماهواره ها در حال تخریب سبک زندگی ما است
کد خبر: ۱۲۴۰۵ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مسئول بسیج دانشجویی استان قزوین:

عملکرد ماهواره ها در حال تخریب سبک زندگی ما است

برزگر: برنامه های ماهواره ای در ظاهر مثل عسل ولی در باطن همانند سمی است که به صورت ناخواسته و نامحسوس به خوردِ جوانان جامعه و مخاطبین داده می شود و باعث از هم پاشیدگی خانواده می شود و در واقع عملکرد ماهواره ها در حال تخریب سبک زندگی ماست.

عملکرد ماهواره ها در حال تخریب سبک زندگی ما است

به گزارش صبح قزوین، به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاهی در گلزار شهدای استان قزوین در حال برگزاری است.
یکی از غرفه های این نمایشگاه، غرفه سم در عسل می باشد.

مهدی برزگر، مسئول غرفه "سم در عسل" در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین اظهار کرد: نمایشگاهی که در آن حضور دارید مربوط به دفاع مقدس است که توسط برادران عزیزمان در تیپ 82 صاحب الامر بر پا شده است و مدیریت اجرایی  نیز با آنها می باشد.

برزگر عنوان کرد: سازمان ها، نهاد ها، ارگان ها و اقشار مختلف بسیج در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و هر کدام برای نشان دادن فعالیت و عملکرد نهاد و اقشار مربوط به خود، عهده دار یک یا دو غرفه می باشند.

وی در ادامه یادآور شد: بسیج دانشجویی نیز با توجه به رسالتی که بر عهده داشت، تصمیم گرفت در مقابله با عرصه جنگ نرم اقدام به برگزاری نمایشگاهی با محتوای مقابله با جنگ نرم کند و با توجه به کار گروه هایی که در ناحیه بسج دانشجویی با شرکت خود دانشجویان علاقمند و فعال شکل گرفت، نام سم در عسل برای این غرفه مشخص شد.

غرفه سم در عسل

برزگر در ادامه خاطر نشان کرد: محتوای داخل غرفه مربوط به ماهواره و جنگ نرم می باشد که جامعه و مردم عزیز ایران مورد هجوم آن قرار گرفته اند.
در واقع 3 غرفه در 1 غرفه ادغام شده و به صورت نمایشگاهی در آمده که اعم از  پوستر، نشریه، نرم افزار و فیلم های مستند و فیلم هایی که تولید بسیج دانشجویی کشور و یا استان می باشد در این غرفه به نمایش در آمده است.

زنان و دختران هدف اصلی برنامه های ماهواره ای می باشند

وی در ادامه عنوان کرد: موضوع  این غرفه، بحث ماهواره و تأثیرات آن در سبک زندگی می باشد.
متاسفانه مردم ما خیلی با این وسیله آشنا نیستند و نظام آموزشی و صدا و سیما باید بیشتر ازاین، مزایا و معایب ماهواره را برای جامعه ما معرفی کنند.
این کار تا الان آن طور که باید، صورت نگرفته است.

برزگر توضیح داد: مردم به همین خاطر فکر می کنند ماهواره یک وسیله رفاهی، تفریحی است و از آن برای پر کردن اوقات فراغت خود استفاده می کنند در صورتی که نمی دانند ابزار اصلی دشمن، ماهواره است.

وی خاطر نشان کرد: ما ماهواره را به عنوان یک تکنولوژی و ابزار رسانه ای قبول داریم به شرط آن که، فرهنگ استفاده درست از آن را هم داشته باشیم.
درست مثل این که، یک ماشین مدل بالا، شیک  و با سرعت داشته باشیم ولی به دست کسی بسپاریم که دارای گواهینامه نیست و به علائم و قوانین راهنمایی و رانندگی و جاده ها  هم آگاهی ندارد، طبیعتاً این فرد به آستانه مرگ نزدیک است و خود را نابود خواهد کرد.

مسئول غرفه سم در عسل، در ادامه گفت: علی رغم این که ماهواره یک وسیله برای برقراری ارتباط است ولی دشمن بسیار زیرکانه و هوشمندانه از آن استفاده کرده و در حال حاضر ما صد ها شبکه داریم که در آن فیلم وسریال تولید و پخش می شود و به خوردِ جامعه هدفش ، به خصوص جامعه ایران داده می شود .
دشمن با زبان های مختلف  در جوامع و کشور های جهان سوم و به ویژه مسلمان کار می کند که فرهنگ و تمدن اصیل و ناب اسلامی آن ها را بگیرد.

برزگر در ادامه متذکر شد: قشر جوان و به خصوص زنان و دختران هدف اصلی برنامه های ماهواره ای هستند چون مسئول پرورش نسل بعدی زنان و دختران هستند و اوقات بیشتری در منزل به سر می برند و متاسفانه تفریحات کمتری نسبت به آقایان و پسر ها دارند.
دشمن این فضا را نشانه رفته و در روی مسئله عفاف و حجاب خیلی خوب کار می کند.

وی در ادامه یاد آور شد: بعضی از افراد می گویند ما فقط از شبکه های علمی و شبکه کربلا استاده می کنیم ولی آیا فرزند 6 ساله و خواهر و برادر کوچک شما هم این شبکه ها را نگاه می کند وقتی آموزش های لازم به فرزندان داده نشود مثابه، همان ماشین مدل بالایی خواهد بود که فرد در یک اتوبان یا بزرگ راه، با سرعت در حال حرکت است و معلوم نیست دچار چه سرنوشتی خواهد شد.

اهداء کمک هزینه سفر مشهد مقدس هر شب به سه نفر از بازدید کنندگان

این مسئول خاطر نشان کرد: برنامه های ماهواره ای در ظاهر مثل عسل ولی در باطن همانند سمی کشنده است که به صورت ناخواسته و نامحسوس به خوردِ جوانان جامعه و مخاطبین داده می شود و باعث از هم پاشیدگی خانواده می شود.
مرد و زن را نسبت به هم بدبین کرده، حرمت ها را ازبین می رود.
فرزندان نسبت به پدر و مادر معترض می شوند و در نهایت جایگاه پدر و مادر زیر سوال می رود.
این عدم اطمینان، پایه و اساس زندگی را سست و متزلزل می کند.

 غرفه سم در عسل

وی در مورد کار های دیگر انجام شده در این غرفه توضیح داد: در این غرفه مسابقه ای طراحی شده که سوالات آن در مورد ماهواره و اثرات مخرب این وسیله  و نظر اندیشمندان غربی و فرمایشات مقام معظم رهبری می باشد.

 برزگر افزود:  از 32 سوالی که مقام معظم رهبری در سفر خراسان شمالی و در سخنرانی خود مطرح کرده بودند 16 سوال را که بیشتر در معرض حمله ماهواره بود احصاء کردیم در ضمن، پاسخ این سوالات بر روی تابلو ها ی نصب شده در داخل غرفه می باشد.

مقایسه ای بین جنگ نرم و جنگ سخت

 این مقام مسئول در ادامه یاد آور شد: به جهت ایجاد انگیزه برای کسانی که از این غرفه ها دیدن می کنند، جوایزی را در نظر گرفته ایم از جمله، هرشب به سه نفر از بازدید کنندگان که در مسابقه شرکت کنند و به سوالات پاسخ درست دهند به قید قرعه، کمک هزینه سفر مشهد مقدس اهداء می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: از آنجایی که این غرفه دانشجویی است، مطابق مذاق آنان برنامه ریزی شده است.
البته بازدید برای عموم آزاد است و همه می توانند از این بخش نمایشگاه دیدن کنند.

برزگر در مورد فعالیت های انجام شده در این بخش گفت: ساعت 15 بعد ازظهر بازدید برای دانشجویان و عموم می باشد که کارشناسان دانشجویی در مورد محتوای داخل نمایشگاه توضیح می دهند.
ساعت 16 بعدازظهر پخش فیلم در مورد آسیب ها و تهاجمات فرهنگی صورت می گیرد و ساعت 17 تا 18 تریبون آزاد و کارگاه بصیرتی با حضور کارشناسان برتر انجام می شود.
بعد از نماز جماعت، از ساعت 18:30 تا 20 پخش فیلم های مستند در مورد شبکه های مختلف ماهواره ای و آسیب های آن از زبان اساتید برتر کشور و مقام معظم رهبری و علما صورت می گیرد.

وی در ادامه گفت: این غرفه از اول مهر افتتاح شد  و تا 6 مهر ادامه خواهد داشت.
در روز افتتاحیه، مسئولین نظامی استان اعم از سپاه و ارتش که هم پرسنل بودند و هم کادرو  هم وظیفه، در این نمایشگاه حضور پیدا کردند و بسیار مورد علاقه آنان واقع شد.

سم در عسل

مسئول غرفه سم در عسل، خاطر نشان کرد: در واقع در این نمایشگاه، مقایسه ای بین  جنگ نرم و جنگ سخت نشان داده شده است.
در زمان جنگ تحمیلی دشمن دارای یونیفرم، سلاح، جبهه و خاکریز مشخصی به سمت ما می آمد.
ما می خواهیم به بچه ها بگوییم، تلویزیون و ماهواره، موبایل و اینترنت، می تواند ابزار مهمی برای دشمن باشد که  در صورت عدم آگاهی لازم به فرهنگ درست استفاده از آن، متوجه ضرر بسیاری خواهیم شد.

برزگر در پاسخ به پرسش خبرنگار در مورد میزان استقبال بازدید کنندگان عنوان کرد:  با توجه به سوالاتی که توزیع می کنیم، اگر بخواهیم میانگین را درنظر بگیریم روزانه بین 1500 الی 2000 نفر از این غرفه دیدن می کنند.

 وی در ادامه یادآور شد: بعد از اتمام و اختتامیه نمایشگاه در نظر داریم، نشریه و نرم افزاری با تو جه به نقطه نظرات دانشجویان و بازدید کنندگان به اضافه فیلم ها ی مستند و تولیدات پخش شده، تهیه کنیم.
در این راستا، اقدامات لازم صورت گرفته که انشا االله در تیراژ بالا در بین دانشگاهها ی استان توزیع خواهیم کرد.

شبکه (من و تو) و(فارسی 1) بین 60تا 70 در صد مخاطب دارند

مسئول این غرفه، در مورد اینکه چرا بر روی شبکه (من و تو) مانور زیادی داده و به شبکه های دیگر اشاره نشده، پاسخ داد: ما شبکه (من و تو) و( فارسی 1) را مصداق آوردیم چون آمار نشان می دهد، این دو شبکه بین 60 تا 70 درصد مخاطب دارند.

برزگر ادامه داد: متاسفانه اثر گذاری این شبکه ها بیشتر بوده به این دلیل ما روی این دو شبکه زوم کردیم و بصیرت دهی و روشنگری و عمق بخشی را برای نسل جوان در مورد این دو شبکه انجام دادیم.

وی از نکات جالب توجه این غرفه به حضور اشخاصی با تیپ ها ی متفاوت اشاره کرد و گفت: شب گذشته برای شخص من بسیار جالب بود که، افرادی برای بازدید از این غرفه آمده بودند که با توجه به تیپها و شکل ظاهری، انتظار حضورآن ها را نداشتیم.

این مقام مسئول اضافه کرد: این اشخاص  بسیار موشکافانه تابلوها و به خصوص فیلم ها ی مستند را نگاه می کردند و به ما می گفتند چرا این حرف ها را به بقیه مردم نمی گویید.
شما با قرار دادن این غرفه در گلزار شهدا باعث شده اید، تعداد کمی از علاقمندان از این غرفه دیدن کنند.
این دانشجویان که از افراد غیر بومی بودند خواهان آن بودند PDF و محتوای آن را در داخل CD و یا فلش به آن ها دهیم و در نهایت با سماجت موفق شدند این کار را انجام دهند.

برزگر در پایان تاکید کرد: این گونه عکس العمل ها از سوی جوانان، نشان دهنده فطرت پاک آنان و تاثیر گذاری چنین برنامه هایی می باشد.
مسئولین فرهنگ و ارشاد و صدا وسیما، باید وقت بگذارند و به صورت ریشه ای و کاربردی در مورد این مسئله کار کنند و با جایگزین کردن برنامه ها ی مناسب اوقات فراغت جوانان را به نحو مطلوبی پر کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان