۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین آموزش فنون راهنمايان بلد محلي در بناهاي تاريخي قزوين برگزار شد
کد خبر: ۱۲۲۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

حمیدرضا قاسمی:

آموزش فنون راهنمايان بلد محلي در بناهاي تاريخي قزوين برگزار شد

به منظور ارتقاي سطح علمي و آشنايي راهنمايان بلد محلي دوره آموزشي فنون راهنمايان گردشگري در بناهاي تاريخي قزوين برگزار شد.

آموزش فنون راهنمايان بلد محلي در بناهاي تاريخي قزوين برگزار شد
به گزارش صبح قزوین به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي،صنايع دستي و گردشگري استان قزوين، حميد رضا قاسمي مدير كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري استان قزوين با اعلام اين خبر گفت: در صنعت نوين گردشگري بهره‌مندي از نيروهاي انسانيآموزش ديده و مطلع مي‌تواند در روند جذب گردشگر نقش موثري داشتهع باشد و راهنمايان بلد محلي جزيي از اين خانواده عظيم است كه به صورت مستقيم با گردشگران در ارتباط بوده و آينه معرفي استان خواهد بود.
قاسمي با اشاره به روند آموزش راهنمايان محلي افزود: راهنمايان بلد محلي فرادی هستند که در محلي‌هاي تاريخي فعاليت كرده و اطلاعات بناها را دراختيار گردشگران قرار مي‌دهند كه آموزش اين عزيزان امري مهم است و بايد دوره‌های مربوطه را گذرانده و مجوز فعالیت بگیرند.
با این حال بر این عقيده‌ايم که تعلیم دادن راهنمای گردشگری امری همیشگی و مستمر بوده و یک راهنماي خوب همیشه در حال یادگیری است.
وي همچنين اظهار داشت: دوره آموزش فنون راهنمايان بلد محلي نيز با حضور اساتيد مجرب در استان برگزار شد و راهنمايان در بناي تاريخي موزه چهلستون، عالي قاپو، مجموعه مسجد جامع و موزه سنگ و.
.
.
حضور داشته و به صورت عملي با اين فنون آشنا شدند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان