۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام باید برای نسل امروز تبیین شود
کد خبر: ۱۱۴۹۰۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۸/۱۳ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین:

دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام باید برای نسل امروز تبیین شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اهمیت نهادینه کردن روحیه استکبار ستیزی در میان دانش‌آموزان گفت: باید دستاوردهای انقلاب و نظام برای نسل امروز تبیین شود.

 دستاوردهای انقلاب اسلامی و نظام باید برای نسل امروز تبیین شود
سالار قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین با تبریک به مناسبت روز دانش‌آموز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی اظهار کرد: وقایع تاریخی و مناسبت‌ها فرصتی است تا مروری بر حوادث گذشته و ریشه یابی علل وقوع آن داشته باشیم.
وی افزود: تبیین رسالت نسل جوان امروز، مهم‌تر از باز خوانی وقایع گذشته است لذا در همه مناسبت‌های تاریخی کشور نظیر 22 بهمن، روز 13 آبان و 12 فروردین، رویکرد ما در عرصه فرهنگی افزایش آگاهی جوانان نسبت به حوادث تاریخی گذشته کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین خاطرنشان کرد: بر این اساس لازم است تا در خصوص روز 13 آبان 57، نگاهی به قشر دانش‌آموز، دانشجو و جایگاه رهبری و ولایت داشته باشیم.
وی در ادامه بیان کرد: با بررسی این وقایع متوجه می‌شویم که دانش‌آموزان سال 57 درس مبارزه با استکبار را نه در مدارس بلکه از مکتب امام آموختند و در چنین روزی جمعیتی بالغ بر 60 نفر از دانش‌آموزان و دانشجویان شهید و یا مجروح شدند.
قاسمی عنوان کرد: همانطور که دانش‌آموزان سال 57 پیام امام(ره) را به خوبی درک کردند، دانش آموزان امروز نیز باید بدانند عزت و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در گرو پیمودن ادامه همان مسیر است.
وی با اشاره به اهمیت نهادینه کردن روحیه استکبار ستیزی در میان دانش‌آموزان بیان کرد: برای فرهنگ سازی و نهادینه کردن مفاهیم ارزشمند در آموزش و پرورش و نظام تعلیم و تربیت باید دستاوردهای انقلاب و نظام برای نسل امروز تبیین شود.
قاسمی انقلاب را عامل عزت و جایگاه رفیع کشور در دنیا برشمرد و ادامه داد: نسل جوان ما باید با حفظ آرمان‌های نظام و انقلاب ادامه دهندگان راه شهدا باشند.
وی در ادامه با اشاره به مهم‌ترین درس 13 آبان گفت: حضور باشکوه جوانان و دانش‌آموزان در صحنه‌های مختلف کشور گویای درک آنها از پیام انقلاب است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تاکید کرد: معتقدم نسل جوان و نوجوان ما و همه آحاد جامعه این درس را از امامشان گرفتند و ما باید قدردان مردم و اگاهی آنها بوده و بستر مناسب برای کار و توفیقات بیشتر برای آنها فراهم کنیم.
وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری تصریح کرد: امروز دشمنان از رشد دانش‌آموزان کشور می‌ترسند لذا وظیفه داریم زمینه شکوفایی بیشتر آنها را فراهم کنیم.
قاسمی خاطرنشان کرد: بزرگترین دستاورد 13 آبان، بیداری مردم و آگاهی دانش‌آموزان و نوجوانان ایران اسلامی به تاسی از جوانان و نوجوانان سال 57 بود که لانه جاسوسی امریکا را به تسخیر خود در آوردند.
وی در پایان گفت: امیدوارم با اقدامات مهم و سازنده زمینه ساز تحقق آرمان‌ها و اهداف امام راحل و شهدا باشیم.
انتهای پیام/7003





دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان