۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین کمک ۷میلیارد تومانی مردم قزوین برای تجهیز و توسعه حرم طفلان مسلم/ در حال ساخت زائرسرا برای زوار قزوینی هستیم
کد خبر: ۱۱۴۲۸۲ نویسنده: سهراب احمدی تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۲۲ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان در مصاحبه با صبح قزوین:

کمک ۷میلیارد تومانی مردم قزوین برای تجهیز و توسعه حرم طفلان مسلم/ در حال ساخت زائرسرا برای زوار قزوینی هستیم

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: از سال ۸۳ تا به امروز نزدیک به ۷ میلیارد تومان از سوی مردم قزوین برای تجهیز و توسعه حرم طفلان مسلم کمک شده است.

 کمک ۷میلیارد تومانی مردم قزوین برای تجهیز و توسعه حرم طفلان مسلم/ در حال ساخت زائرسرا برای زوار قزوینی هستیم
سهراب احمدی، مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، در خصوص نوع خدمات‌دهی استان قزوین در بازسازی مناطق مذهبی کشور عراق اظهار کرد: از سال 83 ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین فعال شده است.
وی در ادامه افزود: از سال 83 نیز بازسازی حرم طفلان مسلم شروع شد و بازسازی و نوسازی و توسعه این حرم را استان قزوین بر عهده گرفت.
این مسئول با اشاره به خدمات صورت گرفته در حرم طفلان مسلم ابراز کرد: ساخت دو مناره برای حرم و مناره ساعت، تعمیر ضریح، رنگ کاری، ساخت درمانگاه، ساخت دو باب انباری، کاشی کاری و گچ کاری، تعویض دو درب طلایی، نصب پنجره‌های چوبی حکاکی شده، توسعه حرم، ایجاد منبع و تصفیه خانه آب از اقدامات صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ساخت جایگاهی به عنوان زائرسرا برای زوار عزیز در این منطقه در دست اقدام می‌باشد.
احمدی اضافه کرد: همچنین در حال سروسامان دادن به نهر آبی در اطراف حرم طفلان مسلم هستیم که مردم توجه ویژه ای به آن دارند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین اذعان کرد: به صورت کلی هر اقدام مورد نیاز برای بالا بردن کیفیت خدماتی و زیباسازی این حرم لازم باشد ستاد بازسازی استان قزوین آن را انجام خواهد داد.
وی یادآور شد: ستاد بازسازی استان با اطلاع رسانی که در خصوص دریافت کمک‌های مردمی در سطح قزوین انجام داده است اعتبارات لازم برای توسعه و زیباسازی حرم طفلان مسلم را انجام می‌دهد.
احمدی گفت: از سال 83 تا به امروز نزدیک به 7 میلیارد تومان از سوی مردم قزوین برای تجهیز و توسعه حرم طفلان مسلم کمک شده است.
اجرای طرح توریست درمانی در استان قزوین ویژه خادمان حرم طفلان مسلم
وی در ادامه افزود: این کمک‌ها یا با مراجعه خود مردم به دفتر ستاد انجام می‌گیرد یا اینکه خود ما با مراجعه به خیرین کمک‌ها را جمع آوری می‌کنیم، همچنین در همایش‍‌‌های مختلف جمع آوری کمک به حرم داریم.
این مسئول با بیان اینکه با درخواست مسئولین عراقی در حال بازسازی یکی از مدارس این منطقه هستیم، عنوان کرد: در این مدرسه کارهای فرهنگی و دینی برای دانش آموزان انجام خواهد گرفت؛ همچنین درمانگاهی به نام امام خمینی(ره) نیز برای زوار طفلان مسلم با همت خیرین در حال ساخت است.
وی ادامه داد: برای مجاورین و خادمین حرم که نیازمند کارهای درمانی و پزشکی هستند به عنوان توریست درمانی در استان قزوین با هزینه خود آنها حضور پیدا می‌کنند و با این رویه تیم پزشکی ایران به کشور عراق معرفی می‌شوند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان قزوین تاکید کرد: در راستای برنامه ریزی برای بازسازی و توسعه حرم طفلان مسلم گروه‌های کارشناسی و مهندسی ما از استان قزوین در این حرم حضور پیدا می‌کنند.
وی بیان کرد: امسال توسعه حرم طفلان مسلم، ساخت انباری و زائر سرا برای زواز قزوین در دست انجام است و بخشی از آن تا پایان سال انجام و بخشی دیگر نیز در سال بعد انجام خواهد شد.
احمدی در پایان گفت: اگر کمکی برای حرم‌های دیگر در عتبات عالیات جمع آوری شود به ستاد مرکزی در تهران منتقل می‌شود؛ اما در خصوص کمک‌های مردمی به حرم طفلان مسلم خود ستاد بازسازی استان قزوین به صورت مستقیم اختصاص هزینه‌ها را برعهده دارد.
انتهای پیام/2002

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان