۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین بانوان ووشوکار محمدیه خوشه چینان طلای استان هستند
کد خبر: ۱۱۳۵۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

مربی تیم بانوان ووشو کار قهرمان محمدیه:

بانوان ووشوکار محمدیه خوشه چینان طلای استان هستند

بشیری: در رشته ووشو چه خانم ها و چه آقایان در محمدیه بسیار پیشرفت داشته اند. تیمی از محمدیه نرفته، مگر این که سربلند بازگشته است. محمدیه در استان جایگاه بالایی دارد.

بانوان ووشوکار محمدیه خوشه چینان طلای استان هستند
به گزارش صبح قزوین، مسابقات ووشوی بانوان استان قزوین که با حضور 78 ووشوکار تالو و ساندا، از چهار هیئت و در چهار رده سنی برگزار شد.
ووشوکاران محمدیه 12 طلا، پنج نقره و سه برنز را کسب کردند.
کبری بشیری مربی تالو در گفت و گو با خبرنگار صبح قزوین در خصوص این مسابقات، اظهار کرد: در این مسابقه، در تالو هشت طلا، پنج نقره و سه برنز و در ساندا هم چهار طلا کسب کردیم.
هر دو رشته در چهار رده برگزار شد ولی در مرحله کشوری در رشته ساندا فقط در دو رده جوانان و بزرگسالان انتخابی داریم.
وی که خود صاحب مدال های طلای کشوری و استانی است، در ادامه ابراز داشت: همیشه با مدال برگشتیم.
امسال دو بار هم به مسابقات کشوری رفتیم که یک طلا و دو نقره بردیم؛ ولی یک طلای ما بر اثر نا داوری از دست رفت که با نامه ای شکایت خود را اعلام کردیم.

DSC02008

  ورزش محمدیه در استان جایگاه بالایی دارد مربی تالو در مورد جایگاه محمدیه در ورزش استان، تصریح کرد: در رشته ووشو چه خانم ها و چه آقایان در محمدیه بسیار پیشرفت داشته اند.
تیمی از محمدیه نرفته، مگر این که سربلند بازگشته است.
محمدیه در استان جایگاه بالایی دارد؛ حتی اجراییات آن بهتر از قزوین می باشد.
وی در توضیح این مطلب که چرا به برندگان فقط حکم اعطا شده است و مدال اهدا نشده، تشریح کرد: ما با مشکل بودجه روبه رو هستیم.
با آن که سه سال است هیئت ووشوی محمدیه شکل گرفته و از طریق هیئت قزوین تقاضا داده ایم؛ متأسفانه از سوی تربیت بدنی امسال کمکی به ووشوی محمدیه نشده است.
هر سال محمدیه تجلیل از قهرمانان دارد؛ ولی قزوین به این صورت نیست.
بشیری که در طی شش سال مربیگری خود، سه دوره منسجم با تیم محمدیه دراستان اول شده است، توضیح داد: سطح مسابقات امسال بهتر بود.
ما توقع داریم که هیئت ووشو فقط مسابقه استانی برگزار نکند، تعداد مسابقات بیشتر شده و هم چنین سطح داوری ها را بالا ببرند؛ چون سطح داوران قزوینی پایین است.

DSC02016

  این مربی ورزشکار در پاسخ به سوال خبرنگار صبح قزوین در ارتباط بین ورزش حرفه ای و آسیب دیدگی، چنین استدلال کرد: معمولا ورزش حرفه ای به این دلیل با آسیب همراه می شود که در دوره ابتدایی ورود به ورزش با شدت تمرین ها و نداشتن آماگی بدنی روبه رو هستند.
رقیب های اصلی ما از خود قزوین، تهران و مشهد خواهند بود.
وی در ادامه افزود: بسیار مهم است که در مرحله انتخابی تیم ملی موفق شویم.
نفرات برتر هر استان از سه ماه قبل به اردوی انتخابی می روند؛ تا تعدادی از ووشوکاران ما به تیم ملی راه یابند.
مسابقات ملی "نن شائولین" را در 24 شهریور در پیش داریم.
مربی تالو عنوان کرد: در مسابقات انتخابی تیم ملی، رقیب های اصلی ما از خود قزوین، تهران و مشهد خواهند بود.
هفتم شهریور هم مسابقات "خواچوان" برگزار شد؛ که به دلیل نزدیکی مسابقات، آسیب ندیدن و عملکرد بهتر ووشوکاران در این مسابقات حاضر نشدیم.
به زودی 15 مهر مسابقات بسیج را هم در پیش داریم که در حال آماده سازی هستیم.
بشیری که به همراه فرهاد افقی مسئولیت برگزاری مسابقات استانی را برعهده دارد، در پایان از دکتر تنباکوساز، رئیس هیئت ووشوی قزوین و ملکی نایب رئیس هیئت تشکر کرد.
سطح تاییچی خانم های استان قزوین از همه در کشور بالاتر است.

DSC02009

    در ادامه پریسا ناصری یکی از تالوکاران در گفتگو با خبرنگار صبح قزوین، عنوان کرد: در این مسابقه در سبک جدید تای چوآن سه ماه تمرین داشتیم؛ که در انفرادی رده بزرگسالان مدال طلا کسب کردم.
در مسابقه قبل در سبک چانگ چوآن هم به مقام اول دست یافتم.
در مسابقات انتخابی حضور داشته ام؛ ولی مقامی کسب نکردم.
این دانشجوی 22 ساله در پاسخ به این که آیا جایزه خاصی به برندگان تعلق گرفته است، گفت: ؛ در کل در مسابقات استانی جایزه ای در نظر گرفته نمی شود و شاید در لیگ کشوری این کار صورت گیرد.
تسهیلاتی برایمان در نظر گرفته نشده است.
هر چه نیاز در باشگاه نیاز باشد باید خودمان تهیه کنیم وی در پایان از انتظاراتش گفت: سطح تاییچی خانم های استان قزوین از همه در کشور بالاتر است؛ ولی سطح تاییچی خانم های استان قزوین از همه در کشور بالاتر است.
امیدوارم در مسابقات سبکی کشوری و هم چنین در انتخابی تیم ملی حائز مقام اول شوم.
شقایق برخورداری، دانش آموز 13 ساله، که در سبک ساندا صاحب طلا شده است، اظهار کرد: شش سال است که رزمی کار می کنم و هر سال در این مسابقات اول شده ام.
در مسابقات انتخابی به دلیل کمی سن نتوانستیم شرکت کنیم.
مادر شقایق از مربی پیشین وی تشکر کرد و گفت: خانم زمانی مدتی از قزوین می آمدند؛ ولی به خاطر کم شدن تعداد ورزش آموزان و عدم وجود امکانات دیگر نتوانست ادامه دهد.
معمولا هر چه نیاز در باشگاه نیاز باشد باید خودمان تهیه کنیم.

DSC02012

مبین علی نیا هم از سانداکارانی است که هر سال، به جز دو مورد، مقام اول را به دست آورده است.
وی که دومی کشور را نیز در کارنامه دارد؛ از آرزو هایشان می گوید: دوست دارم در تیم ملی حضور داشته باشم و موفقیت های بیشتری کسب کنم.
بدری مربی سانداکاران، طلاکاران خود را معرفی کرد: سیده محدثه افشون، پرستو جنتی، مبین علی نیا و شقایق برخورداری توانستند با تلاش خود موفق شوند.
بشیری هم افتخارات خود را این چنین برشمرد: پریسا ناصری، دنیا قربانی، حدیثه محمدی، حدیثه ایوبی و فاطمه بابایی هر کدام با یک طلا و فاطمه براری با سه طلا مارا سربلند کردند.
زهرا عسگری، فاطمه سمیعی و فاطمه محمدی مدال نقره، پریماه اسکندر لو و سارا رضایی یک نقره و یک برنز و مهدیه پرهیزگار با یک برنز بازگشتند.
انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان