۱۸/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۱ شنبه

صبح قزوین نمایشگاه عکس قاب سرخ در قزوین افتتاح شد
کد خبر: ۱۰۷۹۶۲ تاریخ انتشار: ۱۳۹۴/۷/۵ ساعت: ۲۱:۴۵ ↗ لینک کوتاه

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

نمایشگاه عکس قاب سرخ در قزوین افتتاح شد

همزمان با هفته‌ دفاع مقدس نمایشگاه عکس قاب سرخ، گزیده‌ای از تصاویر گلزارهای شهدای سراسر کشور در قزوین افتتاح شد.

نمایشگاه عکس قاب سرخ در قزوین افتتاح شد
به گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر صبح قزوین ، نمایشگاه عکس قاب سرخ شب گذشته با حضور استاندار قزوین و جمعی دیگر از مسئولان استانی در فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س) افتتاح شد.
مرتضی روزبه، استاندار قزوین در آیین افتتاح این نمایشگاه اظهار کرد: برگزاری جشنواره قاب سرخ، ابتکار بسیار خوبی بود که توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شد و تداوم چنین فعالیت‌هایی زمینه‌ برقراری ارتباط بین نسل جنگ و نسل امروز را فراهم می‌سازد.
وی افزود: تماشای این تصاویر ارزشمند مردم را به حال و هوای روزهای دفاع مقدس نزدیک‌تر می‌کند و این حرکت مصداق عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
وی با اشاره به لزوم توجه به گلزار شهدا تاکید کرد: ما باید در حفظ این اماکن دقت و توجه ویژه‌ای داشته باشیم و نگاه بلند مدتی نسبت به آن داشته باشیم تا فرداهایی را ببینیم که مزار شهدا الهام بخش نسل‌های آینده باشد.
وی در پایان افزود: شایسته است برای قدردانی از تلاش همه افراد و زحمت کشان گلزار شهدا مراسم بزرگداشتی برای آنها برگزار شود.
در ادامه غلامرضا حقایق پور، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین اظهار کرد: جشنواره قاب سرخ سال گذشته همزمان با روز بزرگداشت شهدا همراه با برنامه‌های متنوع دیگر برگزار شد.
وی افزود: بیش از 3 هزار اثر توسط 500 هنرمند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که 200 اثر برای چاپ در کتاب منتخب شد و از برگزیدگان 11 اثر هنری نیز تجلیل شد.
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: از استان قزوین نیز 18 اثر به این جشنواره ارسال شد که خانم حمیده شفیعی‌ها در بخش عکاسی غیر حرفه‌ای موفق به کسب رتبه برتر شد.
نمایشگاه عکس قاب سرخ گزیده‌ای از تصاویر گلزارهای شهدای سراسر کشور است که توسط هنرمندانی از سراسر کشور به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شده است.
این نمایشگاه همزمان با هفته دفاع مقدس از 4 تا 14 مهر ماه به مدت ده روز آماده بازدید علاقمندان است.
علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 19 به فرهنگسرا بانو حضرت زهرا (س) واقع در بلوار امام خمینی (ره)، جنب بوستان هشت بهشت مراجعه نمایند.
انتهای پیام/7003

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان