۱۳/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۶ دوشنبه

صبح قزوین پروژه های فوق سری که سازمان سیا برای کنترل ذهن ها بکار می برد
کد خبر: ۸۳۹۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کنترل الکترونیک و مخفیانه ذهن؛

پروژه های فوق سری که سازمان سیا برای کنترل ذهن ها بکار می برد

پروژه های سری و نظامی کنترل ذهن که بیش از ۵۰ سال است توسط سازمان سیا صورت می گیرد و تاکنون قربانیان بی شماری داشته است، موجب نگرانی فعالان حقوق بشر و دانشمندان جهان شده است.

پروژه های فوق سری که سازمان سیا برای کنترل ذهن ها بکار می برد
صبح قزوین: سایت "امریکن فری پرس" در گزارشی به قلم "استیو لینچ" به پروژه سری تحقیقاتی آمریکا و اثرات احتمالی آن اشاره کرده و می نویسد: پروژه های فوق سری تحقیقاتی آمریکا، یکی از نگرانی های دائمی دانشمندان مستقل و طرفداران حقوق بشر است.
اخباری که گهگاه و به صورت تصادفی از این مطالعات به بیرون درز می کند، آزادی خواهان را بر آن داشته تا به هر وسیله ممکن با نیات شیطانی این گونه پروژه های تحقیقاتی مقابله کنند.
دنیایی بدون حریم خصوصی جهانی را تصور کنید که در آن حریم های خصوصی کاملا از بین رفته اند، شما نتوانید حتی افکار شخصی تان را برای خودتان نگاه دارید و "ناظر کبیر" (در داستان 1984، عنوانی است که برای اشاره به شخصی که در حکومتی معمولا استبدادی، قدرت کامل را در اختیار دارد) بتواند با استفاده از ابزارهای الکترونیکی و بدون اینکه حتی شما مطلع شوید، نحوه اندیشیدن شما را تغییر دهد.
تصور آینده ای تا این حد کابوس وار، از جامعه ای که "جرج اورول" در کتاب 1984 توصیف می کند نیز به مراتب وحشتناک تر است.
در یک نظام پلیسی الکترونیکی، با فن آوری های فوق پیشرفته، دیگر جایی برای فرار و یا مخفی شدن وجود نخواهد داشت.
سابقه 50 ساله سیا در تحقیق بر روی پروژه های ضد بشری سازمان مرکز اطلاعات آمریکا بیش از 50 سال پیش، کار بر روی پروژه ای محرمانه با عنوان تکنولوژی کنترل ذهن را کلید زد.
یکی از اولین برنامه های محرمانه کنترل ذهن سیا، پروژه "کنگر فرنگی"(آرتشیو) نام داشت.
براساس مقاله ای که در تاریخ 2 آگوست1977 در روزنامه نیویورک تایمز به چاپ رسید، خلاصه ای از دورنمای این پروژه در یک یادداشت(CIA به تاریخ 25 ژانویه) آمده بود که به موجب آن مقامات سازمان سیا خواستار "تدوین و ارزیابی هر نوع روشی که از طریق آن بتوان برخلاف خواسته و بدون اطلاع فرد، از وی اطلاعات گرفت"، شده بودند.
در این یادداشت مامور سیا خواسته بود که فرد مورد نظر تا حدی کنترل شود که خواسته های ماموران سیا را بر خلاف مصالح خود و حتی بر خلاف مقتضیات اصل حفظ حیات انجام دهد.
پروفسوری دیوانه، فاسد الاخلاق و آدم کش، مسئول تحقیقات سیا بر روی ذهن شهروندان آمریکایی در تاریخ 13 آوریل 1953، این طرح به یک پروژه فوق سری ارتقاء یافت و دکتر "سیدنی گوتلیب" مسئول نظارت بر آن شد.
پایگاه خبری "کانترپانچ" پیش از آن دکتر "گوتلیب" را فردی قاتل و هوسران معرفی کرده بود.
"مارکس جان" در کتاب خود با عنوان "جستجو برای کاندیدای سنچوری" نوشته بود: " متخصصان شستشوی مغزی سیا، بیشتر در قالب دانشمندان برجسته ای – و البته دیوانه – که تحت تاثیر شگفتی های مغز قرار گرفته اند و خود نیز مجنون شده اند، فعالیت می کردند.
"رئیس گوتلیب" در سازمان سیا، یک مسیحی صهیونیست بدنام به اسم "جیمز انگلتون" بود.
دانشمندان دولتی در این سال ها بیکار ننشسته اند.
سامانه ها ی قدرتمند کنترل اعصاب که در این سال ها طراحی و تکمیل شده اند، نام های دیگری همچون "سلاح های رادیوفرکانسی"، "سلاح های غیر کشنده"، "سلاح های تابشی الکترومغناطیس" و یا "سلاح های روان گردان" به خود گرفته اند.
به هنگام طراحی این سلاح ها، این شهروندان بی گناه آمریکایی بودند که برخلاف میل خود تحت آزمایش های مرگ آور قرار می گرفتند.
فقرا و زندانیان آمریکایی در صف اول قربانیان آزمایش های ضد بشری دولت خود "چرلی ولش" یک متخصص بین المللی سلاح های غیر کشنده است که در این باره می گوید:" اکثر قربانیان آزمایش های صورت گرفته در خلال دهه 50 تا 70 را اقشار ضعیف جامعه، فقرا و زندانیان تشکیل می دادند.
امروزه قربانیان این آزمایش ها از میان اقشار سنی مختلف، مردان، زنان، پیرها و جوان ها انتخاب می شود و خبرچین ها و خارجی ها در این میان درصد بیشتری را به خود اختصاص می دهند".
با افزایش میزان نفوذ صهیونیست ها در جهان، استفاده از این فناوری های فوق پیشرفته شیطانی نیز رو به گسترش است.
البته تعداد افرادی که مخالف این گونه طرح ها هستند و مخالفت خود را ابراز می کنند نیز به صورت چشمگیری در حال افزایش است.
حتی در نیمه دوم دهه گذشته، چندین کتاب ارزشمند در خصوص کنترل الکترونیک و مخفیانه ذهن به رشته تحریر درآمد.
منبع: ماهنامه آشنا انتهای پیام/

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان