۱۷/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۳۰ جمعه

صبح قزوین برخورد وزارت اقتصاد با بيمه گراني که فهرست بيمه شدگان تکميلي را تحويل ندهند
کد خبر: ۳۷۹۹۲ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

وزير بهداشت خبر داد:

برخورد وزارت اقتصاد با بيمه گراني که فهرست بيمه شدگان تکميلي را تحويل ندهند

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي گفت:بيمه هاي تکميلي موظفند فهرست افراد بيمه شده خود را به بيمارستان هاي دولتي تحويل دهند.

برخورد وزارت اقتصاد با بيمه گراني که فهرست بيمه شدگان تکميلي را تحويل ندهند
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، با اجراي طرح تحول نظام سلامت(از 15 ارديبهشت ماه)، پرداخت هزينه هاي درماني از سوي مردم با استفاده از اعتبارات اين طرح در بيمارستان هاي دولتي کاهش يافته اما به دليل اينکه اخذ وجه از بيمه هاي تکميلي نيازمند وقت و کاغذبازي است، مردم ترجيح مي دهند در مراجعه به بيمارستان هاي دولتي نگويند که بيمه تکميلي هستند و از فرانشيزهاي طرح تحول سلامت استفاده کنند که موجب هدر رفتن منابع اين طرح مي شود.
دکتر «سيدحسن قاضي زاده هاشمي» افزود:بيمه هاي تکميلي حق ندارند فهرست بيمه شدگان خود را تحويل ندهند بلکه براساس بخشنامه هيات وزيران بايد اين فهرست را تحويل دهند و اکنون سازمان هاي بيمه گذار در حال همکاري در اين زمينه هستند.
وي خاطرنشان کرد:اگر سازمان هاي بيمه گر اين فهرست ها را تحويل ندهند، وزير اقتصاد با آنان برخورد خواهد کرد.
وزير بهداشت با تاکيد بر همکاري بيمه ها در خصوص تحويل فهرست بيمه شدگان تکميلي به بيمارستان هاي دولتي گفت:سازمان هاي بيمه ها از نظر عملکردي با هم متفاوت هستند بطوريکه فقط سه شرکت بيمه گذار تکميلي، همراهي خوب و کاملي با اجراي طرح تحول نظام سلامت دارند.
هرچند مصوبه هيات وزيران، بيمه هاي پايه و تکميلي را متعهد کرده که با اجراي طرح تحول نظام سلامت، کاهش پرداخت تعهدات را نداشته باشند، اما با اجراي طرح، بيمه هاي تکميلي تا 70 درصد کاهش پرداختي داشته اند.
منبع: آریا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان