۱۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۶/۲۹ پنج‌شنبه

صبح قزوین انگشت اتهام افزایش خشونت به سمت آموزش و پرورش است
کد خبر: ۳۷۶۲۰ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسایل آموزش و پرورش:

انگشت اتهام افزایش خشونت به سمت آموزش و پرورش است

کارشناس مسایل آموزش و پرورش گفت: امروزه با افزایش خشونت در جامعه، انگشت اتهام در درجه اول به سمت مراکز فرهنگی و آموزش و پرورش و در مرحله دوم به سمت مدیران و مسوولان است.

انگشت اتهام افزایش خشونت به سمت آموزش و پرورش است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، بهزاد الهی نیا اظهار داشت: امروزه خشونت یک معضل بین المللی است ، کشور ما نیز از این معضل به شدت رنج می برد و مشکل هنگامی وخیم تر می شود که خشونت را در کودکان و نوجوانان خود مشاهده می کنیم.
وی ادامه داد: پرداختن به این مساله به توجه ویژه مدارس به مسایل روانشناسی تربیتی نیاز دارد که در آن دانش آموزان تحت نظر و مراقبت های روانشناسی قرار بگیرند به عبارتی ضرورت استخدام روانشناس در مدارس احساس می شود.
وی افزود: اکنون افسانه و داستان سرگرم کردن دانش آموزان با اسطوره ها سپری شده است امروزه عصر تبادل اطلاعات و اینترنت است و تنها علم و منطق و روش های علمی می تواند در تعلیم و تربیت کارایی داشته باشد.
این استاد دانشگاه با بیان اینکه دیگر دوران کنترل و نصیحت سپری شده است، اضافه کرد: کودکان و نوجوانان ما با سیلی از داده ها و اطلاعات روبرو هستند از این رو تنها با کار کارشناسی می توان به دنیای کودکان و نوجوانان خود وارد شد و آنها را به سمت تربیت سالم سوق داد.
الهی نیا با بیان اینکه خشونت یک شبه به دنیای کودکان و نوجوانان ما پا نگذاشته است و بسیاری از عوامل و شرایط در آن سهیم است، تصریح کرد: به طور سنتی تمامی عیوب دانش آموزان را نتیجه کار معلمان می بینیم این در حالی است که معلمان نیز خود قربانی این خشونت هستند.
وی توضیح داد: به عنوان مثال شرایط خاص اجتماعی و معیشتی معلمان آنها را تبدیل به ابزاری کرده است که دیگر معلم مقبولیت چندانی برای دانش آموز ندارد.
وی یادآورشد: در مقوله توسعه یافتگی فرهنگی و اقتصادی، سطح معیشت معلمان به عنوان یک شاخص توسعه تلقی می شود به عبارت دیگر جامعه ای سعادتمند است که معلمان آن جامعه دارای شرایط مناسب اقتصادی و حاکمیتی باشند و جامعه ای که حق معلم خود را نپردازد، آینده ای بس تاریک و عذاب آور و خشونت بار خواهد داشت.
وی افزود: از منظر دیگر جامعه ای که پر از جرم و جنایت، بی احترامی، عدم تفاهم و تعامل، بی توجهی به معنویات، دزدی و کلاهبرداری، قتل و خشونت، آمار بالای تصادفات جاده ای و عدم اعتماد اجتماعی و فردی باشد، خانواده ای سست بنیان خواهد داشت.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان