۲۶/ربيع الأول/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۰۸ یکشنبه

صبح قزوین تربیت نادرست یکی از عوامل بروز نزاع های اجتماعی است
کد خبر: ۳۷۶۱۸ تاریخ انتشار: // ساعت: : ↗ لینک کوتاه

کارشناس مسایل فرهنگی:

تربیت نادرست یکی از عوامل بروز نزاع های اجتماعی است

مسوول هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم، تربیت نادرست را یکی از عوامل گرایش برخی افراد به نزاع های اجتماعی و بروز آنها دانست.

تربیت نادرست یکی از عوامل بروز نزاع های اجتماعی است
به گزارش سرویس اجتماعی صبح قزوین، حجت الاسلام علیرضا پیروزمند گفت: نزاع های اجتماعی یکی از مسایل و معضلاتی است که آرامش جامعه را برهم می زند.
وی ادامه داد: نزاع های اجتماعی نیز همچون دیگر پدیده های اجتماعی، به علت عوامل متعدی رخ می دهد.
پیروزمند گفت: تربیت نادرست افراد در خانواده و القا الگوهای رفتاری نادرست به افراد در اجتماع، از جمله عواملی است که باعث بروز نزاع های اجتماعی می شود.
مسوول هیات علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم تصریح کرد: با فراگرفتن سبک صحیح زندگی می توان از بروز نزاع های اجتماعی در جامعه و خانواده جلوگیری کرد.
پیروزمند افزود: به نظر می رسد به رغم تلاش های صورت گرفته در تبیین تعالیم اسلامی، نهادینه سازی رفتار اجتماعی و اخلاق اجتماعی آنگونه که باید حاصلی نداشته است.
وی گفت: خلاء و یا در مواردی کم کاری در تبیین رفتار اسلامی از سوی متولیان فرهنگی و از طرف دیگر القا و حضور الگوهای غیراسلامی و غیر دینی بواسطه تهاجم فرهنگی، باعث ایجاد دوگانگی فرهنگی در رفتار برخی افراد جامعه شده است.
پیروزمند همچنین توزیع ناعادلانه ثروت و موقعیت های اجتماعی را یکی دیگر از عوامل بروز نزاع های خیابانی برشمرد، افزود: وقتی افراد فکر می کنند حق و حقوق آنان در جامعه پایمال شده، زمانی که با کمترین مانع برخورد می کنند با پرخاش و نزاع بدنبال مطالبه حق و حقوق خود می روند.
پیروزمند افزود: از این رو ضروریست برای جلوگیری از بروز نزاع و خشونت ها در جامعه، ضمن ارائه و آموزش سبک زندگی صحیح و مداگرایانه به مردم، راه های افزایش خویشتن داری را از کودکی به آنها آموخت تا در آینده جامعه نگران چنین معضلی نباشد.
منبع: ایرنا انتهای پیام/7008

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان