۱۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ چهارشنبه

صبح قزوین اجرای ۵۲۱ عنوان برنامه طی هفته تربیت‌بدنی در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۶۸۱ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲۴ ساعت: ۱۳:۵۶ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خبر داد:

اجرای ۵۲۱ عنوان برنامه طی هفته تربیت‌بدنی در قزوین

مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی در اداره‌کل ورزش و جوانان از روز گذشته در استان کلید خورده است که طی آن حدود ۵۲۱ عنوان برنامه ورزشی در سطح استان اجرا خواهد شد.

اجرای ۵۲۱ عنوان برنامه طی هفته تربیت‌بدنی در قزوین
به گزارش خبرنگار حوزه ورزش پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، عباس علایی‌مقدم در نشست خبری که ظهر امروز در سالن جلسات اداره‌کل ورزش و جوانان استان قزوین برگزار شد، با اشاره گرامیداشت هفته تربیت‌بدنی اظهارکرد: برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی در اداره‌کل ورزش و جوانان از روز گذشته در استان کلید خورده است که طی آن حدود 521 عنوان برنامه ورزشی در سطح استان اجرا خواهد شد.
 
وی ادامه داد: تعداد 150 برنامه قهرمانی، 250 برنامه همایش و جشنواره، 70 برنامه فرهنگی، 25 برنامه در حوزه جوانان و 20 برنامه در حوزه کارگاهی و دانش‌افزایی در هفته گرامیداشت تربیت‌بدنی برگزار خواهد شد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین بیان کرد: هفته تربیت‌بدنی مختص اداره‌کل ورزش و جوانان نیست بلکه این هفته برای کل مردم و هر سازمانی که با مردم سر و کار دارد، است.
 
وی افزود: امیدوارم این هفته بهانه‌ای باشد تا جامعه ورزش را در سبد خانوار خود قرار داده و ورزش در اولویت‌های زندگی مردم باشد و قبل از اینکه دچار کسالت و بیماری شویم به سلامتی خود و نسل جوان اهمیت دهیم.

سایت پرواز شهید بابایی افتتاح خواهد شد
 
علایی‌مقدم با اشاره به افتتاح 6 پروژه ورزشی در استان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین پروژه افتتاح سایت پروازی شهید بابایی است که روز جمعه 27 مهرماه در جاده بهرام‌آباد انجام خواهد شد که در زمینه جذب گردشگر و توریسم ورزشی اهمیت دارد.
 
وی ادامه داد: افتتاح استخر ورزشی در بخش خصوصی، افتتاح خانه نشاط در قومیک، زمین چمن‌ مصنوعی در «ولاجرد، داکان، کهک و خرم‌پشته» نیز در هفته تربیت‌بدنی در دستور کار قرار دارد، همچنین برای نشست با امام جمعه قزوین و حضور و برگزاری میز خدمت در نماز جمعه برنامه‌ریزی صورت گرفته است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین گفت: برنامه پیاده‌روی در مناطق مختلف استان قزوین از جمله شهرهای قزوین، آبیک، رحمت‌آباد، البرز، شریفیه و مهرگان و همچنین برنامه پیاده‌روی و کوهپیمایی از تالار شهر تا یادمان شهدای گمنام قزوین با حضور مسئولان و ورزشکاران از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای هفته ورزش و سلامت است.
 
وی افزود: غبارروبی مزار شهدا، نواختن زنگ زورخانه و ورزش با حضور مرشدان برتر استانی، تجلیل از قهرمانان پیشکسوت و جوان استان در رشته فیتنس و استایل جهانی، تجلیل از فاطمه صفرپور مربی تیم تکواندو در مسابقات جهانی که عنوان بهترین مربی شناخته شد و رضا علیپور دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا در رشته سنگ‌نوردی در این هفته در دستور کار قرار دارد.

290 خانه ورزش در روستاهای استان قزوین فعال هستند
 
علایی‌مقدم با بیان اینکه 270 خانه ورزش در سطح روستاهای استان داریم، اظهار کرد: ۲۰ خانه ورزشی جدید در روستاهای استان در هفته تربیت‌بدنی افتتاح خواهند شد که تجهیز و راه‌اندازی هر کدام حدود 50 میلیون ریال هزینه داشته است.

وی ادامه داد: تجلیل از باشگاه‌های برتر استان در رشته‌های مختلف ورزشی همچون سوارکاری و بدن‌سازی، برگزاری نشست با خانه صنعت و اتاق بازرگانی و تجلیل از فعالان و خیرین صنعتی که در توسعه و تعالی ورزش استان کمک کردند نیز در برنامه‌های هفته تربیت‌بدنی امسال گنجانده شده است.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره «اتفاق» در حوزه معاونت جوانان، با حضور دبیران سازمان‌های مردم نهاد و مدیران دستگاه‌های اجرایی، تجلیل از معلولان، جانبازان و توان‌یابان، برگزاری نشست با پیش‌رانان و اساتید ورزشی در حوزه آمایش سرزمینی از دیگر اقدامات ما در هفته تربیت بدنی خواهد بود.
 
وی با اشاره به تجهیز ورزشگاه سردار آزادگان یادآور شد: در حال نصب سبد نوری در این ورزشگاه هستیم که وضعیت نور ورزشگاه را تا هزار و 800 لوکس بالا می‌برد، ورزشگاه در حال تجهیز به اتاق پزشک است، دکل‌ها نصب شده و در کل شرایط این ورزشگاه در وضعیت مطلوبی قرار دارد.
 
علایی‌مقدم با اشاره به بودجه مصوب ورزش استان اظهار کرد: در سال جاری 218 میلیارد تومان بودجه مصوب برای طرح‌های ورزشی داشتیم که تاکنون 30 میلیارد تومان آن از محل اخذ اعتبارات ملی و 22 میلیارد از اعتبارات استانی به این طرح‌ها اختصاص یافته است.
 
وی در خصوص ورزش همگانی بیان کرد: ورزش همگانی به همه مردم جامعه مربوط می‌شود و متولیان بسیاری دارد، ما در اداره‌کل ورزش و جوانان استان در این حوزه 21 سالن برای بهره‌برداری و ایجاد فرهنگ ورزش همگانی آزادسازی کردیم اما بزرگ‌ترین چالش ما در زمینه ورزش همگانی، نبود ورزش در سبد خانوار ایرانی است که باید با فرهنگسازی درست این مهم اتفاق بیفتد.
 
مدیرکل ورزش و جوانان استان قزوین در پایان گفت: در حوزه ورزش قهرمانی بزرگ‌ترین چالش ما حمایت از قهرمانان و آماده‌سازی آنان برای حضور موفق در میادین آسیایی به عنوان سکوی ورود به المپیک است که امید است با همکاری دلسوزان استان و هیأت‌های ورزشی شاهد شکوفایی فرزندان قزوین در میادین ورزشی بین‌المللی باشیم.
 
انتهای خبر/2001

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان