۱۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ چهارشنبه

صبح قزوین وجود ۴۸۸۲ مستمری‌بگیر نابینا در قزوین
کد خبر: ۳۶۹۶۷۲ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲۳ ساعت: ۱۲:۵۴ ↗ لینک کوتاه

مدیرکل بهزیستی استان قزوین خبر داد:

وجود ۴۸۸۲ مستمری‌بگیر نابینا در قزوین

مدیرکل بهزیستی استان قزوین گفت: هم اکنون ۴ هزار و ۸۸۲ فرد دارای معلولیت بینایی تحت پوشش بهزیستی استان قزوین بوده و از دریافت مستمری بهره‌مند می‌شوند.

وجود ۴۸۸۲ مستمری‌بگیر نابینا در قزوین
علی دهبا‌شی‌پور در گفتگو با خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، در خصوص ارائه خدمات بهزیستی استان قزوین به نابینایان اظهار کرد: توانمندسازی افراد دارای معلولیت بینایی یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان بهزیستی است که در این راستا برنامه‌‌هایی تدوین شده و اجرا می‌شود.

وی با اشاره به تحت پوشش بودن 240 هزار و 219 نفر فرد نابینا و کم‌بینا در سطح کشور گفت: سازمان بهزیستی تلاش می‌کند تا با ارزیابی و نیازسنجی دقیق پیرامون نیازهای اساسی این قشر از جامعه و با توجه به مشکلات و محدودیت‌‌های افراد دارای معلولیت بینایی خدمات لازم را به آنان ارائه دهد.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین با تاکید بر سیاست سازمان نسبت به توسعه و گسترش فرآیند خدمت‌رسانی به افراد دارای معلولیت بینایی خاطرنشان کرد: موسسه نابینایان در استان قزوین از سال ۱۳۷۹ فعالیت خود را برای ارائه خدمات مطلوب به این افراد آغاز کرده است.

وی عنوان کرد: در این موسسه خدمات متنوعی در راستای ارتقای سطح فرهنگی و آگاه‌سازی مردم جامعه در مواجهه با افراد دارای معلولیت، پیشگیری از بروز معلولیت، فعالیت‌های ورزشی، آموزشی و جهت‌یابی همچنین در امر ازدواج و اشتغال نابینایان و کم‌بینایان ارائه می‌شود.

دهباشی‌پور یادآور شد: ارائه وسائل کمک توانبخشی بخش دیگری از خدمات بهزیستی به جامعه هدف است لذا متناسب با نیاز آنان وسائلی از قبیل عصای سفید، ساعت‌های گویا و بریل، تجهیزات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری مثل رایانه، برجسته‌نگار و نرم‌افزارهای مربوطه در اختیار افراد نابینا قرار می‌گیرد ضمن اینکه افراد کم‌بینا از امکاناتی همچون انواع ابزار درشت‌نما «بهدید» و ذره‌بین برخوردار می‌شوند.

این مسئول به ارائه خدمات رفاهی به افراد دارای معلولیت بینایی اشاره کرد و گفت: پرداخت کمک هزینه معیشتی یا مستمری به افراد نابینا و کم‌بینا، پرداخت کمک هزینه تحصیلی به دانش‌آموزان دارای آسیب بینایی، کمک هزینه تشویقی به دانشجویان نابینا و کم‌بینای دانشگاه‌های دولتی و پرداخت شهریه تحصیلی نابینایان مشغول به تحصیل در دانشگاه آزاد و موسسات غیردولتی از دیگر خدمات ارائه شده به جامعه هدف است.

وی عنوان کرد: هم‌اکنون ۴ هزار و ۸۸۲ فرد دارای معلولیت بینایی که تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند از دریافت مستمری بهره‌مند می‌شوند.

دهباشی‌پور در پایان با اشاره به آمار افراد دارای آسیب بینایی به تفکیک شهرستان‌ها گفت: 2 هزار و 181 نفر در شهرستان قزوین، یک هزار و ۱۷ نفر در شهرستان البرز، ۹۶۱ نفر در شهرستان تاکستان، ۴۸۸ نفر در بوئین‌زهرا، ۳۲۵ نفر در شهرستان آبیک، ۱۸۰ نفر در آوج تحت پوشش بهزیستی استان قزوین هستند.

انتهای خبر/۷۰۰۳

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان