۱۳/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۲۵ چهارشنبه

صبح قزوین تحقق ۲۲ درصدی بودجه شهرداری قزوین
کد خبر: ۳۶۹۶۶۶ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۲۳ ساعت: ۱۶:۲۷ ↗ لینک کوتاه

در صحن علنی شورا مطرح شد؛

تحقق ۲۲ درصدی بودجه شهرداری قزوین

در جلسه علنی شورای شهر قزوین که با نطق پیش از دستور فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین همراه بود، علاوه‌ بر بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری قزوین، گزارش مالی پنج ماه شهرداری قزوین توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شد.

تحقق ۲۲ درصدی بودجه شهرداری قزوین
به‌ گزارش خبرنگار اجتماعی پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر قزوین یکشنبه‌ شب با حضور اعضای شورای شهر، نماینده و مدیران شهرداری قزوین و به ریاست علی فرمانی در تالار مردم شهرداری قزوین برگزار شد.
 
در این جلسه که با نطق پیش از دستور فاطمه اشدری رئیس کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قزوین همراه بود، علاوه‌ بر بررسی لایحه دوفوریتی شهرداری قزوین، گزارش مالی پنج ماه شهرداری قزوین توسط اعضای شورای اسلامی شهر قزوین ارائه شد.
 
در این جلسه معاون مالی و اقتصادی شهرداری به تشریح لایحه دو فوریتی اخذ مجوز برای دریافت اوراق مشارکت برای تامین پروژه‌های حمل و نقل، اتوبوسرانی و بازآفرینی شهری پرداخت که براساس آن اوراق مشارکت حداکثر تا پایان مهرماه و تا سقف 2 هزار میلیارد تومان منتشر خواهد شد.
 
اعضای شورای شهر قزوین این لایحه دو فوریتی شهرداری را از زوایای مختلف بررسی و با کلیت آن موافقت کردند.
 
این اوراق مشارکت برای تامین 30 دستگاه اتوبوس برقی به منظور راه‌اندازی BRT، تهیه 50 دستگاه اتوبوس دیزلی به منظور نوسازی ناوگان اتوبوسرانی، راه‌اندازی سامانه AVL و AFC، تملک و بازآفرینی محله هادی‌آباد، احداث لندفیل، ساخت خط پردازش زباله و استخر شیرابه، ساخت تصفیه خانه شیرابه و... به کار خواهد رفت.
 
تحقق 1162 میلیارد تومان از بودجه شهرداری تا پایان مردادماه
 
در این جلسه همچنین ولی چگینی نائب رییس شورا و رئیس کمیسیون مالی در صحن علنی به گزارش درآمد وهزینه پنج ماهه شهرداری قزوین پرداخت و گفت: بودجه مصوب شهرداری 5 هزار و 200 میلیارد تومان بوده که تا پایان مردادماه امسال یک هزار و 162میلیارد تومان محقق شده است .
 
وی همچنین در مورد هزینه‌های جاری نیز گفت: بودجه مصوب هزینه‌های جاری به مبلغ یک‌هزار و 600 میلیارد تومان بوده که تا پایان مرداد ماه 491 میلیارد تومان هزینه گردیده که نسبت به کل بودجه جاری 31 درصد و نسبت به پنج ماهه 72 درصد هزینه شده است .
 
نائب رئیس شورا همچنین پیرامون بخش تملک دارایی سرمایه‌ای و هزینه‌های عمرانی بیان کرد: بودجه مصوب به مبلغ 3 هزار و 550 میلیارد تومان بوده که تا پایان مرداد ماه مبلغ 316 میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به کل بودجه عمرانی 9 درصد و به نسبت پنج ماهه 21 درصد هزینه شده است.
 
رئیس کمیسیون مالی شورای اسلامی شهر قزوین در مورد دیون قطعی شده سنواتی نیز گفت: بودجه مصوب به مبلغ 50 میلیارد تومان بوده که تا پایان مرداد ماه مبلغ 60 میلیارد تومان هزینه شده که نسبت به کل بودجه دیون قطعی شده سنواتی 120 درصد و به نسبت پنج ماهه 283 درصد هزینه شده است .
 
چگینی بیان کرد: جمع کل هزینه‌ها در مدت پنج ماهه امسال 868 میلیارد تومان است که این رقم نسبت به کل بودجه 17 درصد و به نسبت پنج ماهه 39 درصد هزینه شده است .
 
وی افزود: فروش اموال غیر منقول نیز در بودجه مصوب دو هزار و 200 میلیارد تومان بوده، در مدت پنج ماهه امسال مبلغ 96 میلیارد تومان فروش زمین صورت گرفته که نسبت به کل بودجه 4 درصد و به نسبت پنج ماهه ده درصد می‌باشد .
 
چگینی همچنین در خصوص آمار واگذاری دارایی مالی (وام وانواع اوراق واسناد) اظهار کرد: در این بخش بودجه مصوب 150 میلیارد تومان بوده است که تا پایان مرداد هیچ گونه وام و اوراق مشارکت دریافت نشده است.
 
نائب رئیس شورای شهر قزوین در پایان گفت: بودجه مصوب فروش اموال منقول و اسقاط نیز 2دو میلیارد تومان بوده که در این مدت یک میلیارد و100 میلیون تومان فروش داشته که نسبت به کل بودجه 56 درصد و به نسبت پنج ماهه 132 درصد بوده است.
 
انتهای خبر/2001
 

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان