۰۵/ربيع الآخر/۱۴۴۶

-

۱۴۰۳/۰۷/۱۷ سه‌شنبه

صبح قزوین بزرگ‌ترین فرهنگسرای قزوین به‌زودی افتتاح می‌شود
کد خبر: ۳۶۹۶۰۴ تاریخ انتشار: ۱۴۰۳/۷/۱۷ ساعت: ۱۰:۱۸ ↗ لینک کوتاه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین:

بزرگ‌ترین فرهنگسرای قزوین به‌زودی افتتاح می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بزرگ‌ترین فرهنگسرای شهر قزوین در شهرک مینودر با ۶ هزار متر زیربنا به لحاظ فیزیکی پیشرفت خوبی داشته است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تا پایان شورای ششم تجهیز خواهد شد.

بزرگ‌ترین فرهنگسرای قزوین به‌زودی افتتاح می‌شود
قاسم اللهیاری در گفتگو با خبرنگار فرهنگ و هنر پایگاه خبری تحلیلی «صبح قزوین»، با اشاره به مصوبات شورای شهر در خصوص تجهیز دو فرهنگسرای شهر قزوین، اظهار کرد: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر با لایحه شهرداری مبنی بر تجهیز فرهنگسرای چوبیندر و خانه فرهنگ باغ نشاط موافقت شد.

اختصاص 9 میلیارد اعتبار برای فرهنگسرای چوبیندر 

وی افزود: بر این اساس مقرر شد مبلغ 9 میلیارد تومان بابت تجهیز فرهنگسرای چوبیندر که زمان چندانی تا پایان افتتاح آن باقی نمانده از محل اعتبارات دولتی اختصاص پیدا کند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین بیان کرد: بعد از سال‌ها انتظار تا پایان امسال فرهنگسرای چوبیندر که مجهز به سالن آمفی تئاتر و اتاق مجهز کودک و نوجوان و ... است، پس از تجهیز افتتاح خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین مبلغ دو میلیون و 400 هزار تومان بابت تجهیز خانه فرهنگ باغ نشاط که به تازگی ساختمان آن به منظور فعالیت‌های فرهنگی توسط شهرداری اجاره شده، توسط شورای شهر اختصاص یافته است.

اللهیاری با اشاره به احداث بزرگ‌ترین فرهنگسرای شهر قزوین اظهار کرد: بزرگ‌ترین فرهنگسرای شهر قزوین در شهرک مینودر با 6 هزار متر زیربنا به لحاظ فیزیکی پیشرفت خوبی داشته است و تا پایان سال به اتمام می‌رسد و تا پایان شورای ششم تجهیز خواهد شد.

سیاست شورای ششم تخصصی شدن فرهنگسراهاست

وی ادامه داد: یکی از سیاست‌های شورای ششم تخصصی کردن فعالیت‌ها در فرهنگسراها و خانه‌های فرهنگ شهر است، در همین راستا به دنبال این هستیم که فرهنگسرای مینودر را با محوریت بازی و سرگرمی برای کودکان به همراه والدین و دیگر اعضای خانواده اختصاص دهیم تا کودکان بتوانند در کنار پدر و مادر خود در یک فضای تفریحی و سرگرمی اوقات خود را بگذرانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین بیان کرد: در همین راستا فرهنگسرای بانو در خیابان منتظری را به فرهنگسرای تخصصی بانوان و خانواده در حوزه جمعیت و فرهنگسرای هادی‌آباد را به فرهنگسرای سلامت اجتماعی اختصاص دادیم که از سال گذشته مشغول به فعالیت است.

وی افزود: بدین منظور خانه فرهنگ نوروزیان جنب بوستان ارکیده به خانه مشارکت‌های مردمی اختصاص یافته است و تخصصی شدن فرهنگسراهای رُز، سنجیده، محمدیه، نواب هم در دستور کار است.

راه‌اندازی فرهنگسرای هنر و رسانه در قزوین 

اللهیاری بیان کرد: در راستای تخصصی‌تر شدن فرهنگسراها در نظر داریم فرهنگسرای هنر و رسانه با موضوعیت تولید محتوا فاخر و تربیت نیروی متعهد و همچنین فرهنگسرای قرآن و عترت و نهج البلاغه و مهدویت را ایجاد کنیم.

وی تاکید کرد: به طور کلی ۹ فرهنگسرا و خانه فرهنگ در شهر قزوین وجود دارد، به علاوه اینکه خانه‌های فرهنگ ما در نواحی منفصل شهری مانند ناصرآباد، چوبیندر، باغ نشاط، شهرک دانش و... مشغول فعالیت هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین با بیان اینکه خانه‌های فرهنگ تخصصی باری از حوزه فرهنگ شهر برمی‌دارند، اظهار کرد: شهروندان عمدتاً آموزش‌های اولیه خود را در موضوعات مختلف در درون مدارس و مساجد آموزش می‌بینند.

اللهیاری در پایان گفت: اینکه خانه‌های فرهنگ تبدیل شود به مراکز آموزش هنر و موسیقی و کلاس‌های تقویتی درسی وظیفه مدیریت شهری نیست، ما رسالت خود را بالاتر می‌دانیم، خانه‌های فرهنگ این ظرفیت را دارد که آموزش‌ها را به سمت تخصصی‌تر ببرد و نیروی متخصص متبحر را تحویل جامعه دهد.

انتهای خبر/۲۰۰۱

دیدگاه ها

اخبار استان قزوین
اخبار ایران و جهان